آخرین اخبار

15. خرداد 1402 - 0:04   |   کد مطلب: 11194
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد خواستار همراهی مشترکان برای گذر از گرمای بهار و تابستان در استان شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره اینکه میزان بار مصرف حامل انرژی برق در کهگیلویه و بویراحمد به روزانه ۳۶۱ مگاوات رسیده است گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق نیاز است میزان مصرف این حامل انرژی مهم در استان روزانه ۳۰ مگاوات کاهش یابد.

 

محمد مرادی افزود: ۶۷۰ مشترک عمومی و اداری در استان وجود دارد که این مشترکان روزانه ۱۲ مگاوات برق مصرف می‌کنند و باید مصرف برق را مدیریت کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین ۵۵۲ مشترک صنعتی بزرگ در استان فعالیت دارد که روزانه ۲۲ مگاوات مصرف می‌کنند.

 

مرادی با یادآوری اینکه ۸۵درصد از مشترکان برق استان در بخش خانگی است گفت: بخش عمده‌ای از مدیریت مصرف برق نیازمند صرفه جویی در مصرف خانوار‌ها است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: خاموش کردن کولر‌های گازی مازاد در مناطق گرم و یا استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق عادی، همچنین ایجاد سایه‌بان برای کولر، استفاده نکردن از دستگاه‌های برقی غیرضروری، کاهش مصرف در ساعت‌های پیک بار (۱۴ تا ۲۱)، مدیریت مصرف روشنایی ساختمان‌ها و نیز رعایت دمای آسایش یعنی دمای ۲۴ درجه از جمله راهکار‌های برخوردار شدن از پاداش خوش مصرف‌های برق است.

 

وی اضافه کرد: بهینه‌سازی موتور کولر‌های آبی ونصب موتور‌های پربازده، استفاده از سایبان برای کولرها، استفاده از کولر‌های گازی اینورتردار، سرویس کولر‌های گازی قبل از تابستان، توجه به بسته نگاه‌داشتن در و حفظ دمای خنک ساختمان از دیگر راهکار‌های مدیریت مصرف است.

 

حدود ۳۰۰ هزار مشترک برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک