آخرین اخبار

12. خرداد 1402 - 17:27   |   کد مطلب: 11190
حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل گفت: امام خمینی (ره) دین را از صفحه کتاب به صحنه جامعه آورد

خطیب نماز جمعه سوق در نماز عبادی سیاسی این هفته با ضمن گرامیداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) فقیه عادل ،مجتهد اعلم ،سیاستمدار عارف و حاکمیت حقیقی دین در ایران و انتشار جهانی ارزش‌های الهی و انسانی، به برکت انقلاب اسلامی به برکت وجود آن عبد صالح خدا رقم خورد و حقیقتاً این انقلاب، بی نام "امام خمینی" در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

 

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره ) مهندس و معمار اسلام در عصر معاصر بود افزود: امام خمینی (ره) نه تنها «مهندس اسلام» بود، بلكه «معمار اسلام» نیز بود. ایشان نه تنها فهمید كه دین چه می‌گوید، بلكه كوشید تا دین را از صفحه كتاب به‌درآورد و در صحنه جامعه اجرا كند.

 

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مجاهدت و استقامت در راه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، شکرانه‌ نعمت ولایت است تصریح کرد: کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند، باید در مقام خدمت به مردم، خاکسار و فداکار باشند. 

 

کیانی اصل در بخش دیگر سخنان خود قیام ۱۵ خرداد را حلقه وصل نهضت های ملت ایران نامید و خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد تحولی هم در اهداف مبارزه و هم در روش مبارزه ایجاد کرد و بر همین اساس امام راحل آن را مبدا انقلاب اسلامی دانستند

 

امام جمعه سوق در حای دیگری از سخنان خود اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ما به‌ویژه در کوتاه‌مدت‌ را نرخ ارز دانست و عنوان کرد: اگر به این موضوع توجه نشود، سیاست‌هایی که نوشته می‌شوند چندان سیاست‌های موفقی نخواهند بود.

 

کیانی اصل ادامه داد: اگر نرخ ارز تثبیت شود و مقداری نرخ را پایین‌تر بیاورند، اولاً بانک مرکزی سفته‌بازی و دلالی را مهارمی‌کند؛ثانیه این‌که می‌تواند نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند.

 

وی گفت: با کاهش نرخ ارز، تورم را مهار شده و وقتی تورم مهار شود، رشد اقتصادی در جامعه را خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک