آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1402 - 0:15   |   کد مطلب: 11164
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از واکسیناسیون ۱۴۰ هزار راس دام در بهمئی و چرام علیه طاعون و آبله خبر داد.

مختار رجایی فر با اشاره به اجرای برنامه واکسیناسیون دام سبک منطقه قبرِ قیصر در بهمئی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان و آبله، گفت: تاکنون در این شهرستان بیش از ۶۵ هزار راس دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان و ۶۵ هزار راس علیه آبله با توان بخش دولتی و خصوصی واکسینه شده اند.

او افزود: تا پایان خرداد ماه با همکاری گروه‌های واکسیناسیون بخش دولتی دامپزشکی ۸۰ درصد دام در بهمئی را در برابر بیماری‌های دامی واکسینه و ایمن سازی می‌شوند.

رجایی فر به اجرای عملیات واکسیناسیون جمعیت دام سبک در مناطق طسوج و ساورز در بخش مرکزی شهرستان چرام علیه بیماری شاربن اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۴ هزار راس دام این مناطق نیز واکسینه و ایمن سازی شده است.

مدیرکل دامزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان خرداد امسال ۶ هزار راس دام سبک چرام نیز واکسینه خواهند شد، اضافه کرد: واکسیناسیون شاربن در جمعیت دامی یکی از مهم‌ترین کار‌های اجرایی برای تأمین امنیت بهداشتی دام است.

بیماری شاربن از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع می‌تواند خسارات جبران ناپذیر اقتصادی و مخاطرات بهداشتی دامی را در پی داشته باشد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک