آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1402 - 12:19   |   کد مطلب: 11160
رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: توزیع ۲۱۰ دستگاه صفحه خورشیدی به سیاه چادرهای عشایر کهگیلویه علاوه بر تامین این نیاز در آنها به حفظ محیط زیست کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ رئیس امور عشایر کهگیلویه  با اشاره به اینکه در این شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری وجود دارد گفت: هر ساله و در ایام مختلف خدمات مورد نیاز به این قشر ارائه می‌شود. و سال جاری هم این روند در بین عشایر ادامه خواهد داشت و با توزیع پنل خورشیدی در بین عشایر علاوه بر جلوگیری از قطع درختان، تخریب محیط زیست نیز کاهش می‌یابد.

 

 

 

فریدون پاکباز با اشاره به اینکه در این فصل از سال با توجه به نیاز عشایر به تامین برق و روشنایی ۲۱۰ دستگاه صفحه خورشیدی بین عشایر این شهرستان توزیع شد افزود: با توزیع پنل‌های خورشیدی بین عشایر کهگیلویه، امکان دسترسی آن‌ها به برق ارزان و انرژی پاک فراهم شده است، پنل‌های خورشیدی مولد انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزان قیمت و قابل حمل است که نقش موثری در رفاه زندگی‌های عشایری دارد.

 

 

 

وی تصریح کرد : هزینه تمام شده تامین و نصب هر دستگاه پنل خورشیدی برای عشایر حدود ۱۱ میلیون تومان است که عشایر تنها ۱۰ درصد از این رقم را پرداخت می‌کنند و تامین ۹۰ درصد از این هزینه‌ها به عنوان یارانه از طرف دولت تامین پرداخت می‌شود.

 

 

 

 پاکباز با اشاره به اینکه این دستگاهای خورشیدی ۱۰۰ وات ظرفیت دارند گفت: تامین روشنایی چادرها و خانه های عشایری، شارژ تلفن‌های همراه و تبلت دانش آموزان، جلوگیری از حمله حیوان‌های وحشی و جلوگیری از گزیدگی ناشی از تاریکی، قابل حمل بودن و جابه‌جایی در موعدهای کوچ از جمله مزایای استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه این پنل‌های خورشیدی به منظور رفاه حال عشای در مناطق عشایری فاقد برق شهرستان توزیع شده است خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان که دارد ، بهترین فرصت برای بهره‌گیری از این انرژی طبیعی و کمک به عشایر را فراهم کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک