آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1402 - 21:44   |   کد مطلب: 11158
با توجه به استقبال خوب کشاورزان در طرح حامی کشت گیاهان دارویی، مرحله دوم این طرح در شهرستان کهگیلویه اغاز شد.

 با اجرایی طرح حامی بنیاد‌علوی مرحله‌‌دوم کشت گیاهان دارویی در شهرستان کهگیلویه اغاز شد. این طرح در کنار توانمندسازی و آموزش کشاوران به دنبال افزایش بازدهی و کیفیت محصولات است.

 

 

 

این طرح در چهار شهرستان کهگیلویه، گچساران، لنده و بهمئی اجرا شده و کشاورزان زیادی نیز از آن استقبال کردند.

 

 

 

کشاورزان کهگیلویه با استقبال از این طرح اعلام کردند بیش از ۲ تا ۱۰ هکتار از زمین های زراعی خود را زیر کشت اویشن، باد رنج‌بویه، رزماری و چای ترش بردند و از اجرای این طرح که مزایای زیادی دارد و به دنبال اون توسعه مناطق روستایی را نیز به دنبال خواهد داشت استقبال می کنند. 

 

 

 

 مسئول گیاهان دارویی بنیاد علوی کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص به خبرنگار ما گفت گفت: این پروژه‌ها تبدیل به درآمد برای کشاورزان خواهد شد و درآمد قابل اتکا برای کشاورزان و دهک‌های ضعیف جامعه است، در زمانبندی فروش ۸۰ درصد پیشرفت پروژه اتفاق افتاده که ظرف چند ماه آینده نیز به اتمام خواهد رسید.

 

 

 

رضایی با توجه به اهمیت کشت گیاهان دارویی و به صرفه بودن آن از قبیل کم مصرف بودن و اینکه خرید تضمینی از طرف شرکت بنیاد علوی است افزود: نزدیک به ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت در این طرح نزدیک به ۳۵۹ کشاورز در قالب ۷۸ روستا، شبکه بندی و اعتماد سازی شدند و در بخش‌های مختلف کشت بذری و کشت نشایی مشغول به کار هستند.

 

 

 

می توان گفت با توجه به قیمت خرید تضمینی این محصولات و قراردادهای منعقد شده با کشاورزان، پایداری اشتغال و افزایش درآمد نسبت به کشت های سنتی وجود دارد.طبق گفته مسیولان قرار امسال حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد راستای طرح حامی زیر کشت انواع گیاهان دارویی رود.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک