آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1402 - 22:54   |   کد مطلب: 11155
نیک‌زاد در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر در فرمانداری کهگیلویه؛
وزارتخانه‌ها بودجه لازم را برای تکمیل پروژه‌های موردنظر در کهگیلویه اختصاص دهند+ تصاویر
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه از تأمین و تکمیل بودجه لازم برای پروژه‌های کهگیلویه بزرگ خبرداد.

بعدازظهر امروز با حضور با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر نیرو، معاون بنیاد مسکن کشور و معاون وزیر بهداشت، ائمه جمعه دهدشت و گچساران،  فرمانداران چهار شهرستان لنده، چرام، کهگیلویه و بهمئی و مسئولان استانی و شهرستانی در نشست شورای اداری کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

این نشست فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمنی به بیان مشکلات و طرح‌های عمرانی و اقتصادی راکد در حوزه استحفاظی خود پرداختند.

فرماندار کهگیلویه در این نشست به راکد بودن طرح پادوک، چهارخطه کردن محور دهدشت خیرآباد، پروژه ابرسانی به چهار شهر، مشکل اعتباری زیرگذر و روگذر محور دهدشت پاتاوه، پتروشیمی دوم دهدشت و... پرداخت.

فرماندار چرام نیز با گلایه از کندی سرعت در ساخت بیمارستان این شهرستان گفت: این پروژه هم زمان با بیمارستان باشت، بهمنی کلنگ‌زنی زده؛ اما فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خواستار توجه به زیرساخت‌های فرسوده آب، و... این شهرستان شد.

ائمه جمعه شهرهای دهدشت و سوق نیز در این نشست به بیان مشکلات شهرستان پرداختند.   

 

 

امام‌جمعه دهدشت با اشاره به اینکه این استان دارای رودخانه‌ها و رواناب‌های فراوان است؛ اما مشکل عمده، عدم اجازه برداشت آب است گفت: آب از شهرستان کهگیلویه رد می‌شود و سیل و مشکلات آن برای شهرستان است، اما حق استفاده و برداشت آب  را نداریم.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر با بیان اینکه تمام دشت‌های این شهرستان دیم هستند و جوانان شهرستان برای کار راهی مناطق جنوبی می‌شوند افزود: فرزندان ما در عسلویه و خوزستان غیربومی بوده و اجازه کارکردن ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۳٠ میلیون مترمکعب آب تخصیصی به کهگیلویه می‌تواند زمینه ۳٠ هزار شغل را در زمین‌های این شهرستان ایجاد کند تصریح کرد: احداث سد بالیاب با ۱۱ میلیارد مترمکعب تولید آب استان گرا دارد اگر فقط ۲ میلیارد مکعب آن را به استان بدهند، استان ما مشکلی نخواهد داشت.

وحدانی فر با تأکید بر اینکه این ناراحت‌کننده است که روستاهای اطراف سد کوثر آب ندارند، اما آب تا ۸٠٠ کیلومتری انتقال‌داده‌شده است خاطرنشان کرد: امید است با همکاری نایب‌رئیس مجلس مشکلات سد آبریز و بالیاب رفع شود تا دیشموک، دشمن زیاری و قلعه رئیسی با ایجاد این سدهای کوچک نجات پیدا کنند ادامه داد: آب سدهای مارون و کوثر در استان تولید می‌شود و حق استفاده از این ظرفیت را در کهگیلویه نداریم.

 

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در جلسه شورای اداری با حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که منطقه ما از خیلی مسائل برخوردار نیست اظهار کرد: نوسانات برق خسارات زیادی برای مردم به وجود آورده، امیدواریم به همت مجموعه توانیر تا پایان مردادماه ایستگاه دژکوه وارد مدار و اجرایی شود.

 

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تقاطع غیرهمسطح دهدشت را از دیگر مطالبات مردم شهرستان عنوان و با بیان این‌که قرارگاه ۴۰۰ میلیاردتومان طلبکار است، گفت: امیدواریم با یک رایزنی با مجموعه راه این مطالبات تامین و در اسرع وقت عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان این‌که بیمارستان دهدشت چهار شهر دیگر را پوشش می‌دهد و قریب به ۴۰ سال از ساختمان آن می‌گذرد و قسمت زیاد آن فرسوده است، گفت: تا دو سال قبل بیماران دهدشت از پنکه برای وسیله سرمایشی خود استفاده می‌کردند، لذا انتظار داریم بیمارستان دوم دهدشت مصوب شود و برای زمین آن مشکلی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام موحد هم‌چنین خواستار تامین اعتبار برای سایر بیمارستان‌های شهرستان‌های کهگیلویه جهت سرعت در کار آن‌ها از نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

 

 نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر به کهگیلویه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان و معاونین وزرایی که در این جلسه حضور دارند، در حقیقت نماینده وزیر هستند و انتظار می‌رود این مواردی که مصوب می‌شود، عملیاتی شود، لذا باید گفته شود که در یک ماه آینده برای بررسی و پیگیری این موضوعات در هیئت‌رئیسه مجلس جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

علی نیک‌زاد ثمین افزود: اگر ما در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای نظارت میدانی و بررسی مشکلات حضور پیدا می‌کنیم، دلیلی بر دخالت در کار اجرایی دولتمردان نبوده است و قصد چنین کاری را نیز نداریم؛ بنابراین ما می‌خواهیم از بودجه در اختیار وزارتخانه‌ها برای حل این پروژه‌ها اختصاص دهیم و اصلاً از بودجه استانی در اختیار استانداران برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده نخواهد شد.

 

---

---

 

وی تصریح کرد: در این جلسه نیز مواردی مشخص شده است که مساعدت و همکاری وزارتخانه‌های مربوطه برای تکمیل پروژه‌های موردنظر بودجه لازم اختصاص داده می‌شود تا شاهد اتفاقات مطلوبی در این شهرستان‌ها باشیم.

 در نشست جمع‌بندی سفر نایب‌رئیس مجلس اقدامات زیر مصوب گردید:  

الف) شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور

۱- مقرر شد احداث تونل شماره ۳ محور پاتاوه به دهدشت حداکثر تا شهریورماه تأمین اعتبار و تکمیل شود.

۲- مقرر شد در راستای قرارداد تکمیلی عملیات باقیمانده قطعه سه پاتاوه به دهدشت (شامل تقاطع‌های ابتدا و انتها)، مشکل معارضین توسط استانداری و فرمانداری مرتفع شود شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور متعهد شد عملیات احداث را حداکثر تا نیمه مردادماه آغاز نماید.

۳- مقرر شد شروع عملیات احداث باند دوم خیرآباد به دهدشت حداکثر تا پایان شهریورماه آغاز شود.

ب) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۴- مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تکمیل حسینیه انصار الحسین (ع)، حداکثر تا یک ماه آینده مبلغ یک میلیارد ریال مساعدت نماید.

۵- مقرر شد حداکثر تا ۶ ماه مطالعه و عملیات اجرایی جهت حل مشکل فاضلاب روستای مهد به اتمام برسد.

۶- مقرر شد جهت حل مشکل واحدهای مسکونی سوق، زمین ساختمان‌های ساخته شده توسط مردم مشمول ۷۰ درصد تخفیف قیمت شده و ۳۰ درصد باقیمانده یک‌ساله و به‌صورت قرض‌الحسنه تقسیط شود. مقرر گردید با هر گونه ساخت‌وساز جدید مقابله صورت بپذیرد.

ج) معاونت توسعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

۷- مقرر شد جهت احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهر دهدشت حداکثر تا یک ماه آینده پیگیری لازم جهت اصلاح مصوبه احداث این بیمارستان و اخذ ماده ۲۳ قانون الحاق، توسط استانداری و نماینده محترم حوزه انتخابیه پیگیری شود. وزارت بهداشت متعهد شد حداکثر تا ۲ ماه با تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال (از محل منابع در اختیار وزارت بهداشت)، فندانسیون و اسکلت‌بندی این بیمارستان را آغاز نماید. این اعتبار علاوه بر مصوبه ۳۰۰۰ میلیاردریالی مصوبه سفر ریاست محترم جمهور خواهد بود. تأمین زمین و صدور پروانه رایگان و اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ (جهت تغییر کاربری و ورود به حریم شهر) تا یک ماه توسط استانداری و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و اقدام خواهد شد.

د) سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

۸- مقرر شد جهت کمک به ۹ شهرداری این حوزه انتخابیه ۲۰۰۰ تن قیر (به‌تناسب جمعیت) بین این شهرداری‌ها توزیع شود.

۹- مقرر شد به هر کدام از ۹ شهرداری این حوزه انتخابیه، دو میلیارد ریال مساعدت مالی پرداخت شود.

۱۰- مقرر شد دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی حداکثر تا ۶ ماه در اختیار شهرداری دهدشت و شهرداری چرام قرار گیرد.

ه) معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی

۱۱- مقرر شد جهت تملک بخشی از یافت تاریخی دهدشت، وزارت میراث حداکثر تا یک ماه آینده ۵۰ میلیارد ریال و در ۶ ماه دوم سال مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص داده شود.

۱۲- مقرر شد یک هیئت کارشناسی حداکثر تا ۱۰ روز آینده جهت بررسی مشکل صدور مجوز آبرسانی از سد کوثر به بهمئی به محل اعزام شده و با نظر مساعد، اعلام نظر نمایند.

و) شرکت مادرتخصصی مدیریت، تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)

۱۳- مقرر شد جهت آغاز عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی حداکثر تا ۱۰ روز بررسی نهایی توسط شرکت توانیر انجام شده و گزارش نهایی و برنامه اقدام به‌صورت مکتوب به استانداری و نماینده محترم حوزه انتخابیه گزارش شود.

۱۴- مقرر شد جهت اتمام ۷۰ کیلومتر خط دو مداره دهدشت به قلعه رئیسی دیشموک، شرکت توانیر مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تا خردادماه و ۲۰۰ میلیارد ریال تا شهریورماه پرداخت شود. شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد متعهد شد این طرح را در این مهلت به بهره‌برداری برساند.

۱۵- مقرر شد جهت تکمیل طرح احداث خط انتقال ۴۶ کیلومتری و پست فوق توزیع دژ کوه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تا خردادماه، ۱۰۰ میلیارد ریال تا تیرماه و ۱۰۰ میلیارد ریال تا مرداد توسط توانیر پرداخت شود.

و) معاونت آب و آبفای وزارت نیرو

۱۶- مقرر شد وزارت نیرو اعتبار ۵۰۰ میلیاردریالی طرح آبرسانی ۵۵۵۵ هکتار اراضی دهدشت غربی را به‌صورت صددرصد تخصیص دهد.

ز) سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور

۱۷- مقرر شد ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این حوزه انتخابیه توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بهسازی و آسفالت شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک