آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1402 - 0:42   |   کد مطلب: 11146
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مخزن آب آشامیدنی کهگیلویه می‌تواند تا ۲۰ هزار متر مکعب آب را در خود ذخیره کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیش از سفر دوم رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و با همراهی استاندارد، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های مخزن ۲۰ میلیون لیتری آب شرب ۴ شهر دهدشت، سوق، چرام لنده، طرح اقدام ملی مسکن دهدشت، جاده و پل در حال ساخت شهید طیب جهت مقدمات سفر دوم دولت به استان بازدید کرد.

 

 

 

آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در حاشیه بازید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه آب چهار شهر لنده، دهدشت، سوق و چرام با اشاره به اینکه هزینه تمام شده این مخزن که یکی از بزرگترین مخازن آب شرب کشور است، افزون بر ۷۰ میلیارد تومان است گفت: این مخزن در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان رسما افتتاح می شود.

 

ارش مصلح با تاکید بر اینکه با آبگیری این مخزن مشکل آب شرب مسکن ملی شهر دهدشت و نیز تنش آبی در این چهار شهر مرتفع خواهد شد افزود: سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی به منظور تسریع در روند طرح های مهم آب استان تخصیص داده شده که در کل تاریخ این طرح ها بی نظیر بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه سال ۹۰ کلنگ اجرایی این طرح به زمین زده شده و تا قبل از دولت سیزدهم به مدت ۲ سال این پروژه متوقف شده بود تصریح کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر‌های دهدشت، چرام؛ سوق و لنده به تصویب رسید که با پیگیری‌های انجام شده این میزان اعتبار تخصیص داده شد.

 

 مصلح از اتمام عملیات بتن ریزی مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی آب شرب شهر دهدشت، خبر داد خاطرنشان کرد : با اجرای خط لوله انتقال به طول ۲۸ کیلومتر از سد کوثر تا مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت، مرحله اول این طرح تا سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده با تکمیل این طرح به صورت کامل بیش از ۲۴۰ هزار نفر در این چهار شهر و ۳۰۰ روستای در مسیر اجرای آن، از نعمت آب پایدار وسالم برخوردار می‌شوند.

 

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از مخزن آبرسانی چهار شهر دهدشت، لنده، چرام و سوق ، هدف از این سفر را بررسی میدانی اعلام کرد و گفت: در این بازدیدها از نزدیک در جریان میزان پیشرفت پروژه ها قرار می گیریم.

 

 

منصوری با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دنیای ظرفیت‌ها در بخش انرژی، نفت و گاز، ترانزیتی، حمل و نقل و کشاورزی است افزود: با وجود این همه ظرفیت، هنوز برخی شهرهای آن دچار محرومیت هستند که این نباید اتفاق بیفتد و باید این ظرفیت‌ها را به خدمت تبدیل کنیم تا کام مردم شیرین شود. و این استان را باید تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی در حوزه‌های مختلف کرد.

 

وی مجموع مصوبات سفر ریاست جمهوری در دور اول به استان را ۶ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان عنوان و تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد آن تامین منابع شد و مابقی در اسرع وقت تامین منابع خواهد شد.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک