آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1402 - 0:15   |   کد مطلب: 11143
طرح میدان گازی مختار بویراحمد ، پترو پالایشگاه گچساران و طرح بزرگ گردشگری در تنگ مهریان یاسوج از جمله این طرح‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دومین سفر رئیس جمهوری به استان ۲۰ طرح بزرگ اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی می‌شود.

احسان عسکری از کلنگ‌زنی طرح میدان گازی مختار در شهرستان بویراحمد در این سفر خبر داد و افزود: میزان ذخیره قابل استحصال در این میدان گازی ۷۷ میلیارد مترمکعب بوده و ۱۱ حلقه چاه در دو مرحله در این میدان حفر و ۴۰۰ فرصت شغلی در فرآیند بهره‌برداری از این چاه‌ها ایجاد می‌شود.

عسکری با اشاره به میزان تولید این میدان گازی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود روزانه ۸ میلیون متر مکعب گاز و ۳ هزار بشکه نفت و میعانات گازی از این میدان تولید و استخراج شود.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر ، عملیات اجرایی پترو پالایشگاه گچساران با خوراک روزانه ۱۰۵ هزار بشکه و احداث پتروشیمی چرام برای تولید آمونیاک کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ زنی فسفات چرام در این سفر خبر داد و گفت: در حوزه صنعت و معدن نیز طرح‌های دیگری نهایی شده و عملیات اجرایی این طرح‌ها نیز آغاز می‌شود.

عسکری از آغاز عملیات اجرایی یک طرح بزرگ گردشگری در تنگ مهریان یاسوج با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در این طرح تله کابین ، تلسیژ و سورتمه ریلی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: کلنگ زنی دو طرح زنجیره مرغ، بهره برداری از پتروشیمی گچساران، فرآوری گیاهان دارویی گچساران، کارخانه قند یاسوج و مجتمع ورزشی‌های آبی نیز در سفر رئیس جمهور در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار زمینه پیشرفت اقتصادی در استان فراهم شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک