آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1402 - 0:25   |   کد مطلب: 11136
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از برخورد با که کوچ زود هنگام عشایر در این استان خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: با توجه به بارش‌های مطلوب امسال و وضعیت مراتع در مناطق سردسیری استان امکان کوچ زود هنگام عشایر به این مناطق وجود دارد لذا این موضوع به عنوان اولویت نخست حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

جاوید بخت افزود: کوچ زود هنگام عشایر و چرای دام‌ها در طبیعت استان در سنوات گذشته آسیب‌های فراوانی به زیست بوم‌های کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است.

بخت بیان کرد: برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع از ورود دام و کوچ زود هنگام عشایر استان و خارج از استان به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز کوچ عشایر استان‌های جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به این که استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های جنوبی کشور قرار دارد و عشایر این استان‌ها ناچار به عبور از استان ما هستند، ولی عشایر کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از ۲۰ اردیبهشت اجازه کوچ ندارند.

 

 

بخت ادامه داد: با استقرار نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در جاده‌های اصلی و فرعی کهگیلویه و بویراحمد، از ورود دام به مناطق ییلاقی استان جلوگیری می‌شود. 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک