آخرین اخبار

11. فروردين 1402 - 0:12   |   کد مطلب: 11111
شواد نشان میدهد بعد از 17ماه از آغاز به کار دور ششم شورای شهر در شهر دهدشت،اعضای این پارلمان از مردم رأی قبولی نگرفته اند و عملکرد آنها باعث نارضایتی مردم شده است.

فعالیت ششمین دوره شوراهای اسلامی در شهر دهدشت، با کش‌وقوس‌های فراوان ۱۶ شهریورماه 1400 با حضور ۶ عضو راه‌یافته با مجلس سرزمین بلاد شاپور آغاز به کارکرد.

 

اما بعد از گذشت ۲ هفته از آغاز به کار شورای ششم دهدشت، در پی سهم خواهی برخی اعضا شورا و به تفاهم نرسیدن در مسئله تعیین هیئت‌رئیسه به تفاهم ساز ناکوک این شورا به صدا درآمد.

 

در همین زمینه بعد اتمامِ‌حجت فرماندار پیشین کهگیلویه در بین کارگران شهرداری شهر دهدشت، در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ سرانجام اعضای شورای شهر نیز هیئت ریسه خود را انتخاب کردند.

 

دارا کریمی نژاد فرماندار سابق کهگیلویه در تجمع کارگران شهرداری بابیان اینکه برخی اعضای شورای شهر مایه ناامیدی و بروز مشکلات هستند، گفته بود: برخی از اعضای شورای شهر به رأی مردم خیانت می‌کنند.

 

ادعاهای فرماندار پیشین کهگیلویه

 

وی بابیان اینکه اعضایی از شورا اختیار از خود نداشته و در جلسات بدون نظر پدر، طایفه و برادر قدرت تصمیم‌گیری ندارد، افزوده بود: به خاطر خودخواهی برخی اعضای شورا انتخاب شهردار به تعلل افتاده است.

 

کریمی نژادتصریح کرده است:شورای شهر بارأی مردم آمدند از خود اختیار تصمیم ندارند پدر برادر و طایفه برای آن‌ها تصمیم می‌گیرد. هیچ قدرتی در جلسات ندارد به بلوغ سیاسی اجتماعی فرهنگی نرسیده‌اند. شورای جدید دچار ترک فعل‌اند این تجمعات و اعتراضات ناامیدی از شورای شهر است.

 

اما شاید بتوان این سخنان کریمی نژاد را مهر تأییدی بر انشقاق در بین اعضای پارلمان شهر دهدشت و نارضایتی مردم از آنان دانست که بعد از گذشت ۱۷ ماه از تکیه اعضای شورای شهر دهدشت بر صندلی این پارلمان به گفته بسیاری از شهروندان و مردم کارنامه قابل قبولی از خود نشان نداده‌اند.

 

انشقاقی که پایان ندارد؟

 

شورای ششم شهر دهدشت که چهاردهم مردادماه کار خود را آغاز کرد و طبق قانون در اولین و مهم‌ترین قدم بعد از مراسم تحلیف، مکلف به تعیین و تکلیف انتخاب شهردار این شهر بوده اما اندیشه‌های حاکم بر شورای شهر دهدشت موجب شد تعیین شهردار به تعویق افتد و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و ضرب العجل دادستانی و فرماندار وقت کهگیلویه انتخاب شهردار در دستور کار اصلی شورا قرار گرفت که علی‌رضا نکویی با چهار رأی موافق از مجموع هفت رأی اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت به‌عنوان شهردار منتخب برگزیده شد.

 

از زمان انتخاب و معرفی شهردار روند استعلام و بررسی صلاحیت شهردار منتخب در کمیته تطبیق و احراز وزارت کشور روند فرسایشی به خود گرفت بود که بعد از گذشت ۶ ماه با حکم استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی و معطلی مدیریت شهری در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ شهردار دهدشت منصوب شد و بعد از کشمکش‌های فراوان بالاخره مردم دهدشت شهردار خود را شناخت.

 

عزل شهردار با کدام ادله؟

 

عصر روز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ پس از طرح سؤال و پاسخ‌های شهردار با پنج رأی موافق اعضای شورای شهر دهدشت؛ علی‌رضا نیکویی زاده که کمتر از یک سال پیش به‌عنوان شهردار شهر دهدشت انتخاب‌شده بود را عزل و برای دومین مرتبه اقوی تا انتخاب شهردار جدید، به‌عنوان سرپرست شهرداری دهدشت انتخاب شد.

 

اعضای شورای شهر در کنار سیاست‌گذاری در موضوعات شهری باید پیگیر مطالبات و نیازهای مردم باشند، زیرا شورای شهر ناظر بر وظایف و تعهدات مدیریت شهری در تحقق یافتن حقوق شهروندی است.

 

اعضای شورای شهری که در وعده‌های انتخاباتی خود قول داده بودند تحولی شگرف در این شهر ایجاد کنند، اما باگذشت ۱۷ ماه از به دست گرفتن کرسی این پارلمان در کوچک‌ترین کار، رسیدن به مبلمان شهری و خدمت‌رسانی به مردم هم لنگ می‌زنند و اعتراف رئیس شورای شهر دهدشت در جلسه توضیح چرایی عزل شهردار بر این مسئله صحه گذاشته که نشان داد چنددستگی بین آن‌ها رواج دارد.

 

رئیس شورا با عذرخواهی در انتخاب شهردار پیشین این انتخاب را بزرگ‌ترین ضعف آن‌ها اعضای این شورا دانسته بود که خود تأییدی بر این مدعا است که به گفته بسیاری از محافل این شورا ضعیف‌ترین شورای شهر دهدشت تاکنون بوده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک