آخرین اخبار

27. اسفند 1401 - 23:29   |   کد مطلب: 11098
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، رعایت برخی نکات ایمنی و ساده فضای سایبر را به شهروندان یادآور شد

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، رعایت برخی نکات ایمنی و ساده فضای سایبر را به شهروندان یادآور شد و گفت: شهروندان برای مصون ماندن از تهدیدات سایبری می بایست نکات زیر را مد نظر قرار دهند تا تعطیلات خوبی را در کنار خانواده بگذارند:

 

 

 

۱- اطلاعات سفر خود را در شبکه های اجتماعی برای یکدیگر به اشتراک نگذارید این اطلاعات عدم حضور شما در منزل را در اختیار سارقان قرار می دهد.

 

۲- در استفاده از دستگاه های حامل داده شامل: دوربین عکاسی، رم‌ریدر و هر نوع حافظه جانبی را که به همراه خود می‌برید، در هتل ها، سوئیت ها و مکان های تفریحی جا نگذارید.

 

۳-از کارت های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود به دقت مراقبت کنید و حین خرید خودتان آن را در دستگاه های pos بکشید و رمز را وارد کنید.

 

 ۴- برای انتقال وجه از طریق خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست. منوی انگلیسی برای بهره‌برداری و استفاده مسافران خارجی درج شده است.

 

۵- شبها از مراجعه به خودپردازهایی که در محل های کم رفت و آمد و تاریک قرار دارند خودداری کنید.

 

 ۶-دریافت بیعانه یکی از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است که همچنان قربانی می‌گیرد و از مهمترین علل آن اعتماد به ایجاد در فضای مجازی و افراد غریب است.

 

۷- مجرمان سایبری با ارائه کالاهای ارزانتر، قیمت های استثنایی و باورنکردنی، طرح های وسوسه انگیز ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان، سبد کالا، لباس، کیف و کفش، لوازم خانگی و بسته های هدیه عید نوروز و ماه مبارک رمضان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کند.

 

 ۸- مجرمان سایبری از روش‌های مختلف مانند پیامک جعلی، کاربران را به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی کردن هدایت نموده و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنها می نماید. سرهنگ سید محمد موسوی ادامه داد: شهروندان عزیز مراقب باشند خرید از شبکه‌های اجتماعی خارجی و یا پرداخت وجه قبل از بازدید کالا در خرید از سایت های درج آگهی (مانند سایت دیوار) منجر به کلاهبرداری از شما و ایراد خسارت می شود.

 

 

 

موسوی افزود: خرید اینترنتی تنها از پایگاه‌هایی که دارای نماد الکترونیک و آدرس URL درگاه بانکی که با http آغاز و با shaparak.ir به پایان می رسد، توصیه می شود.

 

 

 

وی در پایان تصریح کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار و اطلاعات و آموزشهای سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می توانند راهنمایی های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک