آخرین اخبار

24. دى 1401 - 8:30   |   کد مطلب: 11021
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک نفر از کهگیلویه و بویراحمد در مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور دارد.

سید رضا منصوری مهریان در حاشیه آئین افتتاحیه مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی و زحمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، گفت: ثبت نام متسابقین چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان کهگیلویه و بویر احمد به صورت سیستمی در سامانه ایران قرآن انجام شد که در نهایت تعداد۴۹۰ نفر در رشته های مختلف آوایی، معارفی و نغمات دینی در مسابقات قرآنی ثبت نام نمودندکه تقریبا نیمی از ثبت نام کنندگان در مجموع رشته های مسابقات شرکت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ نفر در رشته های آوایی انفرادی خواهران و برادران به مرحله استانی راه یافتند و از این تعداد، هفت نفر به مرحله مقدماتی سراسری قرآن کریم راه یافته اند، افزود: در نهایت علیرضا مسیح پور به مرحله کشوری راه پیدا کرد و وی نیز سال گذشته در مرحله کشوری حضور داشت و در نهایت به مرحله بین المللی پنج کشور جهان راه پیدا کردند.  

وی ادامه داد: در رشته های اذان و دعا خوانی تعداد ۲۲ نفر در مرحله استانی شرکت کردند که در رشته دعا خوانی سال گذشته مهدی رضایی به مرحله کشوری راه پیدا کرد ولی امسال متاسفانه به دلیل نامساعد بودن حال وی در سال جاری به مرحله کشوری راه پیدا نکرد.

منصوری مهریان خاطرنشان کرد: در رشته های معارفی مانند تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز حدود ۱۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۱۲ نفر به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند و از این تعداد نیز ۲ نفر به مرحله شفایی مسابقات مقدماتی کشوری راه پیدا کرد و متاسفانه هیچ کدام به مرحله کشوری راه پیدا نکردند که ان شاءالله با تمهیدات لازم و برپایی کلاس های تخصصی، این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در سال‌جاری برنامه های مختلف قرآنی از جمله چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرآنی (مرحله شهرستانی و استانی)، برگزاری کلاس های قرآنی (روخوانی و روانخوانی قرآن کریم)، برگزاری کلاس های حفظ و تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه شاخص استان در طول سال، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناسبت های مختلف سال مانند ماه مبارک رمضان، اعیاد، ولادت و شهادت ها در بقاع متبرکه شاخص استان، بازدید از کلاس های قرآنی، توزیع قرآن کریم و مفاتیح برای کلاس های قرآنی و محافل انس با قرآن کریم، ثبت نام و همکاری در دوره های طرح سنجش و سطح بندی داوران مسابقات قرآن کریم در استان کهگیلویه و بویراحمد و ... برگزار شده است.

وی افزود: آزمون شبیه‌سازی سومین دوره طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران استان ۱۵ دی‌ماه امسال با حضور سه بانو و سه آقا همزمان با سراسر کشور در محل اداره‌ کل اوقاف برگزار شد، ضمن اینکه این ۶ نفر از بین ۲۹ نفر برگزیده شدند و در صورت قبولی، گواهی پایان دوره (مدرک سطح ۱، ۲، ۳ و ۴ ) به آنها اعطا می‌شود.

منصوری مهریان در ادامه از اعزام علیرضا مسیح‌پور، قاری برجسته استانی به مسابقات کشوری که از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در خوزستان برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: این قاری از بین ۹ نفر قاری آقا انتخاب شده است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک