آخرین اخبار

15. دى 1401 - 23:26   |   کد مطلب: 11009
به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی علائم آنفلوآنزای کودکان ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رئیس مرکز بهداشت این استان گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

راههای مقابله و درمان آنفولانزای کودکانمحمد ملک زاده بیان کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می‌شوند، اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

 

وی افزود: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می‌کند.

 

ملک زاده خطاب به خانواده‌ها عنوان کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

 

رئیس مرکز بهداشت استان با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.

 

ملک زاده بر ضرورت تهویه هوای مکان‌های سربسته تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر و صحیح دست‌ها، خودداری از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری و تغذیه سالم و مناسب از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا کودکان به آنفلوانزا است.

 

رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل نقص سیستم ایمنی، آسم، دیابت، چاقی مفرط و ...، با تشخیص پزشک، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک