آخرین اخبار

22. شهريور 1401 - 23:26   |   کد مطلب: 10840
هادی بیگی راهپیمایی اربعین را مانند مراسم حج و از مصادیق بارز تعظیم شعائر دینی دانست و گفت:اربعین ، رمز وحدت بین ملت های ایران و عراق است.

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با صبح زاگرس، افزود: اربعین رزمایش اقتدار و نماد قدرت اسلام است چرا که در هیچ زمانی هچنین جمعیتی آن هم خودجوش در یک نقطه جمع نشده است.

 

 

 

بیگی مشابه‌ ترین حادثه به راهپیمایی اربعین را مراسم حج دانست و افزود: جمعیت شرکت کننده در حج بیش از یک دهم افراد حاضر مراسم اربعین است و با یک تخمین خواهیم خواهید دید که تعداد زائران ایرانی در مراسم حج حداکثر صد هزار نفر است، اما جمعیت ایرانیان حاضر در مراسم اربعین امسال طبق تخمین ها بالغ بر ۵ میلیون نفر اعلام شده است.

 

 

 

وی راهپیمایی اربعین را منحصر برای اسلام، امام حسین (ع) و مهدویت دانست و تصریح کرد: کشورهای غربی هرکاری انجام دهند نمی‌توانند چنین جمعیتی را در یک مکان جمع کنند.

 

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی رسانه‌ها برای ایجاد فاصله میان مردم ایران و عراق در این ایام گفت: باید برای پذیرایی و مهمان نوازی عراقی ها از آنها تشکر کرد، و در این مسیر ممکن هست سختی‌ هایی به وجود بیاید و این مورد به جمعیت بالای زائران بر می گردد.

 

 

 

 نماینده مردم همدان « ملایر» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان به دلیل دشمنی که دارند در این مراسم شبهه افکنی می کنند و از کسانی که همسو با دشمن این شبهات را به زبان می‌آورند تعجب می‌کنم ابراز داشت: همه می دانیم اربعین ، رمز وحدت بین ملت های ایران و عراق است و برخی در داخل می‌خواهند آن را به محلی برای ایجاد دشمنی و تفریق به دو ملت تبدیل کنند. 

 

 

 

وی در پایان با بیان اینکه اربعین یعنی در سختی به زیارت امام حسین (ع) برویم، خاطر نشان کرد: با توجه به خیل جمعیت عظیمی که به زیارت اربعین می روند به وقوع پیوستن برخی مسائل طبیعی است اما همه تجربه کردیم که مردم عراق خیلی مهمان‌نواز و با مهربانی وصف نشدنی با زائران اربعین برخورد می‌کنند و دشمن قبل از شروع اربعین برای ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق برنامه‌ریزی کرده است که این توطئه ها با هوشیاری مردم ملت راه به جایی نخواهد برد.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک