آخرین اخبار

4. شهريور 1401 - 21:59   |   کد مطلب: 10821
جانشین سپاه ناحیه کهگیلویه گفت: برگزاری یادواره‌های شهداء، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و شناساندن سیره و رفتار شهداء به جامعه و به ویژه نسل جوان است.

 با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان یادواره پایگاهی شهید "آخشیک" روستای بلویری ،دهستان جاورده برگزار شد.

 

 

 

جانشین ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در آیین گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و شناساندن سیره و رفتار شهدا به جامعه و نسل جوان است.

 

 

 

سرهنگ پاسدار بیژن شریفی با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار امروز کشورمان مدیون خون شهدا و خانواده محترم شهداست افزود: شهدا با رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ها جان خود و فرزندان خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا از کیان این مرز بوم دفاع کنند و نگذارند به دست بیگانه بیافتد.

 

 

 

وی تصریح کرد: این یادواره چهارمین یادواره‌ی پایگاهی است که در سال جاری در دهستان جاورده از توابع شهرستان کهگیلویه برگزار شد و تا پایان سال حداقل یک یادواره دیگر برگزار خواهد شد.

 

 

 

 درادامه نیز مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کهگیلویه با تاکید بر اینکه یادواره شهدا یادآور همه فضیلت ها وارزشها است گفت: از آنجا که نسل جدید ما دوران دفاع مقدس را به یاد ندارد لذا زنده نگه داشتن حماسه‏‌ها و رشادت‏‌های رزمندگان اسلام و بازخوانی ایثارگری‌های آن عزیزان موجب الگوگیری جوانان ما از شهدا خواهد شد. 

 

 

 

حجت‌الاسلام نوذر باقری راد تصریح کرد: شهدا با نثار جان، دین خود را برای حفظ اسلام به خوبی ادا کردند و اینک وظیفه ماست که با تداوم راه آن بزرگواران و عمل به وصایای آنها از انقلاب و اسلام محافظت کنیم.

 

 

 

وی تصریح کرد: در برابر خون شهدا رسالتی بر دوش ما است و برگزاری یادواره بهانه ای است تا یادآوری کنیم که رسالت و مسئولیت ما در برابر شهدا چیست.

 

 

 

باقری راد در ادامه با بیان اینکه یادواره شهدا یادآور مسیر حرکت شهدا برای عزت انقلاب اسلامی است خاطر نشان کرد: اگر امروز ما قدرت و امنیت داریم آن را مدیون خون شهدا می دانیم زیرا امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر تشنه معارف مکتب سرخ شهیدان است.

 

 

 

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا خوب است اما شرط کافی نیست که با برگزاری چنین یادواره‌هایی رفع تکلیف کنیم بلکه مسئولیت ما در مقابل شهدا بیشتر می‌شود، چرا که شهدا بدون هیچ چشم داشتی و بدون هیچ نام و نشانی در این راه گام برداشتند و حال نام و نشانشان نشات گرفته از این گمنامی است.

 

 

 

این مسئول اضافه کرد: شهدا راه صدساله را یک شبه پیمودند، چنین ستارگانی گنجینه‌هایی هستند که نام پرافتخارشان همیشه در تاریخ می‌درخشد، آنان جان خود را در طبق اخلاص می‌گذاشتند تا در میدان نبرد با دشمنان بجنگند و امروز جامعه مدیون ایثارگری این جوانان شایسته است و این شهدا بر ما حق سروری و آقایی دارند و ما باید از خونشان صیانت کنیم.

 

 

 

باقری راد در پایان با اشاره به مفهوم یادواره شهدا به عنوان بزرگداشت ارزش‌های شهادت و فرهنگ ایثار در جامعه یادآور شد: اگر یادواره شهدا در راستای مفهومش در جامعه ای نمود نداشته باشد خنثی خواهد بود و لازم است که برگزاری یادواره شهدا در راستای اهداف و آرمان شهدا در جامعه شکل بگیرد تا نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 

 

 

 

 

تصاویر تکمیلی ؛

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک