آخرین اخبار

2. شهريور 1401 - 19:16   |   کد مطلب: 10813
به گفته رئیس سازمان عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد در ۳۵ موکبِ این استان به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می شود.

رئیس سازمان عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۸ موکب در استان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می شود، گفت: این موکب در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، دهدشت، لنده، باشت است. 

سردار حکمتیان با بیان اینکه ۱۷ موکب هم در کشور عراق و در کربلا، نجف و بصره قرار دارد.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار زائر برای سفر زیارتی اربعین حسینی نام نویسی کرده اند، گفت: طبق تجارب سالهای گذشته بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر با سرویسع های حمل و نقل عمومی جابه جا می‌شوند.

عباس محمدی با بیان اینکه آمادگی داریم ۶۵ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زوار اربعین حسینی به مرز شلمچهاعزام کنیم اضافه کرد: در صورت نیاز برای افزایش این ناوگان عمومی نیز از اتوبس‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، دانشگاه‌ها، سپاه پاسداران نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس مکاتبه‌ای با شرکت‌های حمل و نقل از ۱۰ شهریور ماه هیچ گونه سرویس خودرویی نداشته باشند، گفت: این شرکت‌ها حتی باید سرویس‌های داخلی خود را لغو و به بعد از سف اربعین موکول کنند.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه بیشترین سفر از ۱۴ شهریور ماه تا ۲۲ شهریور و بازگشت از ۲۴ شهریور ماه تا ۱۸ شهریو صورت می‌گرد، ادامه داد: به همین منظور دو نفر نیروی انسانی از اداره حمل و نقل استان به مدت یک هفته در مرز شلمچه مستقر می‌شوند تا کار هماهنگی و ساماندهی جابه جایی زوار اربعین برای بازگشت به استان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هزینه کرایه سفر از استان به مرز شلمچه هنوز مشخص نشده است، افزود: در دو روز آینده هزینه کرایه برای حمل و نقل عمومی اعلام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه سهمیه سوخت آزاد برای ناوگان اتوبوس برای جابه جایی زوار اربعین حسینی نیز توسط شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تامین شده است، گفت: عوارض شهرداری در سفر‌های اربعین استان نیز حذف می‌شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک