آخرین اخبار

22. مرداد 1401 - 23:17   |   کد مطلب: 10806
کارشناس مذهبی و امور دینی گفت:وفاداری و ولایت پذیری یاران اباعبدالله الحسین(ع)بزرگترین درسی بود که در حادثه عظیم عاشورا رقم خورد.

حجت‌الاسلام سید روح الله رمضانی  با اشاره به اینکه آن کسانی که برای سید الشهدا (ع) نامه نوشتند و او را دعوت کردند مسلمان بودند گفت: در واقع مسلمانان با دعوت امام حسین (ع) و عقب نشینی از وعده های خود از عوامل حوادث عاشورای سال ۶۱ بودند.

 

 

وی دنیاخواهی، غفلت و در دام وعده های دشمن افتادن مسلمانان را موجب دور شدن آنها از اطراف حسین بن علی (ع) وقوع تلخ ترین واقعه تاریخ عنوان کرد و افزود: ایثار،صداقت و بصیرت از ویژگی های امام حسین (ع) و یاران اوست که مکتب عاشورا را برای همبشه در ذهن جهانیان ماندگار کرد. 

 

  

رمضانی از مقاومت و پایداری به عنوان دیگر درس‌های حضرت ابوالفضل(ع) نام برد و تصریح کرد: کسانی که در نظام اسلامی وظیفه خود را به درستی انجام ندهند نزد اهل بیت و خداوند جایگاهی ندارند چرا که این انقلاب نتیجه زحمات انبیاء و خون‌هایی است که در کربلا ریخته شد.

 

وی تصریح کرد: یاران حسین‌بن‌علی تشنگی، گرسنگی و سختی اسارت را تحمل کردند ولی دست از ولایت و راه خدا برنداشتند.

 

 

  رمضانی با اشاره به اینکه با نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که اصحاب و یاران امام حسین (ع) با آفرینش این حماسه بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ، بهترین اصحاب و یاران هستندابراز داشت: وفاداری بی نظیر یاران و اصحاب امام حسین (ع) در کربلا حماسه باشکوه و صحنه فراموش نشدنی در تاریخ است.

 

وی در ادامه با اشاره به شهدای کربلا که خود را سپر امام (ع) در هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا کردند اضافه کرد: این خود یکی از نمونه های وفاداری اصحاب امام حسین (ع) به رهبر و پیشوای خود است.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه مهمترین درس‌های نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: اهمیت به نماز و اقامه آن در جامعه، اهمیت به قرآن و کلام وحی، ایثار و ازخودگذشتگی، ولایت پذیری، تسلیم و رضایت در برابر امر پروردگار و استقامت در برابر مصائب مهمترین درس‌هایی است که باید از نهضت عاشورا، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) بیاموزیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

رمضانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت:‌ فرهنگ امر به معروف از شاخص‌ترین فرهنگ‌های مکتب اسلام است که حتی سر لوحه هدف امام حسین (ع) در قیام کربلا قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک