آخرین اخبار

16. مرداد 1401 - 23:53   |   کد مطلب: 10797
میرزایی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیین مجالس عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت ایام محرم برای تحقق جهاد تبیین گفت: باید در ماه محرم قیام امام حسین (ع) محور جهاد تبیین باشد که هر بخش آن مسائل بسیار مهمی در خصوص عاشورا و مسائل مربوطه دارد و با وجود رسانه‌های گوناگونی که برای انتقال مطالب به مردم در کشور وجود دارد، منبر محرم قدرت تبیین داشته باشد، البته هنوز جایگاه و پایگاه خود را به شکل بی بدیلی حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) جان خود را برای اقامه امر به معروف اهدا کردند افزود: اگر این قیام نبود انحرافاتی که در اسلام بود بیشتر می شد و راه آزاد مردان مسدود می‌شد.

وی با بیان اینکه حیات اسلام به محرم و صفر وابسته است، تصریح کرد: بهترین فرصت برای جهاد تبیین، مجالس اباعبدالله (ع) است و این فرصت بی‌نظیری برای تبلیغ و جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری بالای شعر و مداحی در جامعه و با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب، در خصوص پیام اشعار خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیرگذاری بالای شعر و مداحی در جامعه ما باید شاعران و مداحان در عمل به مطالبه رهبری جهاد تبیین را در صدر تکالیف و وظایف خود قرار دهند چرا که در این زمینه با ۲ مقوله اندیشه و احساس رو به رو هستیم که در واقع احساسات را با شعر می‌توان تحریک کرد.

میرزایی در پایان با تاکید بر اینکه اگر مضامین شعر جنبه معرفتی و معنوی داشته باشد می‌توان قالب اندیشه و معرفت را به ذهن و دل مردم انتقال داد گفت: شاعران در کنار جنبه احساسی و خیالی اشعار خود باید به تأثیرپذیر و نافذ بودن محتوا نیز توجه کنند تا فرصتی برای معرفت افزایی افراد فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک