آخرین اخبار

1. مرداد 1401 - 0:13   |   کد مطلب: 10762
مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در کهگیلویه و بویراحمد با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ راه اندازی شد.

رئیس پلیس فتای این استان گفت: کاهش زمان پاسخ دهی به حملات و جرائم سایبری، کاهش زمان و هزینه وقوع تا کشف جرائم سایبری، ارائه مشاوره و راهنمایی همشهریان از طریق پل‌های ارتباطی، توسعه راهبرد‌های پیشگیرانه اجتماعی و وضعی در فضای مجازی از جمله اهمیت و ضروریات راه اندازی این مرکز بود.

سرهنگ عمران زاده افزود: یکی از عمده مشکلات شهروندان در فضای مجازی سوء استفاده از کارت‌های بانکی از سوی مجرمان سایبری است که با راه اندازی این مرکز مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز موارد را به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: محافظت و صیانت از هویت و ارزش‌های مادی و معنوی (در فضای مجازی و حقیقی)، تشخیص و واکنش سریع به جرائم سایبری آنلاین و تهدیدات اینترنتی، محافظت از زیرساخت‌ها و سامانه‌های دولتی و کسب و کار‌های نوین سایبری استان (استارتاپ ها) از اهداف و ماموریت‌های مهم این مرکز است.

عمران زاده گفت: شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و همچنین مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir، بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با کارشناسان پلیس فتا ارتباط مستقیم برقرار کرده و ضمن دریافت مشاوره، مواردی، چون کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، حملات سایبری، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اعلام تارنما‌های مجرمانه در فضای مجازی را گزارش دهند.

عمران زاده بیان کرد: از دیگر کارکرد‌های راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری، مقابله با حمله‌های سایبری در هر ساعت شبانه روز توسط نیرو‌های موسوم به «رعد» مستقر در پلیس فتای مرکز استان است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک