آخرین اخبار

29. دى 1393 - 20:40   |   کد مطلب: 107
با 9 امتياز صعود کرديم
ایران 1 - امارات 0؛ نفس راحت با گوچی
رضا قوچان نژاد با ضربه سري فرصت طلبانه در دقيقه 90 ايران را صدرنشين گروه C کرد.
 به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه به نقل از ورزش سه،تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف امارات رفت و در پایان پیروز این میدان شد.

ورزشگاه "سانکورپ"؛ شهر بریزبن
داور: ریوجی ساتو ؛ تماشاگر: 20 هزار نفر

کارت زرد: ولید عباس (26) از امارات؛ نکونام (35)، سردار آزمون (45)، پولادی (65) از ایران
گل: رضا قوچان نژاد 90 برای ایران

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری(63 اشکان دژاگه)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، سردار آزمون(20 رضا قوچان‌نژاد)
سرمربی: کارلوس کی‌روش 

ترکیب تیم ملی امارات: ماجد ناصر، ولید عباس، حبیب الفردان، عامر عبدالرحمن، محمد سالم، علی احمد مخبوت، عمر عبدلرحمن، احمد خلیل، خمیس اسماعیل، عبدالعزیز سنکور، محمد احمد غریب
سرمربی: مهدی علی

ایران 1 - امارات 0 (دقیقه 90): در حالی که همه تصور می کردند با تساوی این دیدار ایران به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی برسد، این رضا قوچان نژاد بود که از فرصت استفاده کرد و روی دخالت آندرانیک با ضربه سر دروازه امارات را باز کرد.

دقایق حساس:
دقیقه 5: اولین خطر جدی را بازیکن امارات با شوتی محکم به سمت دروازه علیرضا حقیقی ایجاد کرد که با فاصله کم به بیرون رفت.
دقیقه 14: سردار آزمون در عمق دفاع امارات با پاس وحید امیری صاحب فرصت شد که نتوانست کنترل خوبی روی توپ داشته باشد و این فرصت از دست رفت.
دقیقه 16: روی فرار وحید امیری از سمت چپ و پاس به بیرون او داخل محوطه جریمه با ضربه سردار آزمون یک کنترل نصیب ایران کرد.
دقیقه 17: روی کنترل آندرانیک تیموریان، بازیکنان پرتعداد ایران درون محوطه جریمه نتوانستند ضربه نهایی را به سمت دروازه بزنند و روی موج دوم حمله هم ارسال مهرداد پولادی، علیرضا جهانبخش با ضربه سر نتوانست ماجد ناصر را به دردسر بیندازد.
دقیقه 42: حرکت بازیکن اماراتی درون محوطه جریمه و ضربه اش، عرض دروازه ایران را طی کرد و مهاجمان اماراتی نتوانستند از آن استفاده کنند.
دقیقه 44:  جدی ترین خطر ایران در نیمه اول مقابل امارات با ضربه کرنر آندرانیک تیموریان به دست آمد. کرنر آندو با تاثیری که جلال حسینی روی آن گذاشت در تیر دوم به سردار رسید و ضربه مهاجم ایران در آستانه ورود به دروازه توسط مدافع حریف دفع شد.
دقیقه 65: در حالی که نیمه دوم دو تیم روی دروازه یکدیگر موقعیت خطرناکی ایجاد نکرده بودند روی یک ضدحمله مهرداد پولادی مجبور شد روی بازیکن اماراتی خطا کند تا فرصتی برای حریف ایجاد نشود. این خطا برای مهرداد پولادی یک کارت زرد به همراه داشت.
دقیقه 77: تعلل مدافعان ایران، فرصت شوت زنی را نصیب مبخوت کرد که ضربه این بازیکن از عرض دروازه با فاصله به بیرون رفت.
دقیقه 78: روی حرکت تکنیکی عمر و پاس زیبای او به مهاجم امارات و ضربه این بازیکن با فاصله کم به بیرون رفت.
دقیقه 81: ارسال کرنر اشکان دژآگه با ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی با دفع دروازه بان امارات فرصت گلزنی را از ایران گرفت.

شرح بازی: 
اگرچه نمایش نه چندان جذاب ایران باز هم به برتری شاگردان کی‌روش منجر شد اما هواداران فوتبال چندان از آنچه در این مسابقه رخ داد، راضی نبودند. البته 9 امتیاز از گروه دشوار ایران در جام‌ملت‌های آسیا کار بسیار قابل توجهی است اما نمایشی که تیم‌ملی از خود نشان داد، کمی نگرانمان کرد. امروز امارات با وجود شکست و غافلگیری در لحظات پایانی بهتر از ایران توپ را به گردش درآورد و باوجود اینکه هرگز موقعیت خطرناکی روی دروازه ایران خلق نکرد، اما بخصوص با حفظ توپ عمر عبدالرحمان و حرکات تکنیکی او بازی را در نیمه دوم در اختیار گرفت. آنها البته با ورود بازیکنان باتجربه ایران و بالارفتن حساسیت بازی عقب رفتند تا در نهایت رضا قوچان‌نژاد یک گل حساس و به یادماندنی دیگر را برای تیم‌ملی به ثمر برساند. ایران در مرحله بعد با تیم دوم گروه D مسابقه خواهد داد و تا روز بازی پلی آف فرصت دارد خود را بازیابی کند. امروز 4 بازیکن اصلی تیم استراحت کردند و این فرصتی برای باتجربه هاست تا در بازی بعدی با صلابت بیشتری وارد میدان بشوند. 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک