آخرین اخبار

6. فروردين 1401 - 15:08   |   کد مطلب: 10442
بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا از ۱۴ فروردین ماه همه مدارس و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد به صورت حضوری فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار در نخستین جلسه ستاد کرونا در سال ۱۴۰۱ به تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری کلاس‌های حضوری اشاره کرد و گفت: از ۱۴ فروردین ماه همه مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری فعالیت می کنند.

هاشمی مهر افزود: در صورتی که مدارس از این دستورالعمل سرپیچی کنند و به صورت حضوری فعالیت نکنند مدیران به کمیته تخلفات معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر بازگشت ساعات کاری همه ادارات به قبل از کرونا به احتمال برگشت پیک کرونا بعد از تعطیلات اشاره کرد و ادامه داد: هر چند روند کرونا رو به کاهش است، ولی میزان مرگ و میر‌ها ثابت است که این موضوع نگران کننده است.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار هم در این جلسه به خدمات سفر‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: هر چند تلاش‌های زیادی انجام شده، اما همچنان نواقصی در برخی از شهرستان‌ها دیده می‌شود که باید تلاش شود در کمترین زمان ممکن رفع شود.

هاشمی مهر به سهل انگاری‌ها در خصوص کرونا هم اشاره کرد و افزود: عادی انگاری‌ها زیاد شده و در بازار و تاکسی‌های درون شهری و برون شهری دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

وی با ابراز نگرانی از استقبال کمرنگ مردم از دوز سوم واکسن کرونا گفت:در استان تنها ۳۷ درصد دوز سوم را تزریق کردند که باید برای دریافت واکسن اطلاع رسانی لازم انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: هم اکنون شهرستان چرام قرمز، شهرستان‌های کهگیلویه و لنده نارنجی و بقیه شهرستان‌ها زرد هستند.

غلام نژاد به کاهش استقبال مردم از تزریق دوز سوم هم اشاره کرده و ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۴۹ هزار دز واکسن در استان تزریق شده و در ایام تعطیلات با وجود فعال بودن مراکز واکسیناسیون مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از تجمعات و دورهمی‌های نورزوی و کاهش شدید مراجعات برای نمونه گیری و واکسیناسیون بیان کرد: باید تا دو هفته آینده منتظر باشیم که نتیجه مسافرت‌ها را ببینیم و شاید در مقطعی بازگشت دوباره کرونا را داشته باشیم.

افزایش تصادفات و کمبود امکانات برای اسکان مسافران هم از دیگر موضوعات بررسی شده در اولین ستاد کرونای استان بود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک