کدخبر: ۱۰۳۴۴
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۹
چاپ

جشن تکلیف دانش آموزان سما دهدشت برگزار شد+عکس

آیین جشن تکلیف دختران دانش آموز پایه سوم ابتدایی شهرستان کهگیلویه به صورت نمادین در مصلی نماز جمعه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛صبح امروز آیین جشن تکلیف دختران دانش آموز پایه سوم ابتدایی شهرستان کهگیلویه به صورت نمادین در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

 

 

---

امام جمعه دهدشت در این آیین، با اشاره به اینکه جشن تکلیف یعنی نونهال و نوجوان ما این قابلیت را به دست اوردن که با خدا حرف بزند و زندگی خود را به خوشبختی و شادی نزدیک کنند، گفت: انسان به فضای رسیده که خداوند متعادل به او ماموریت می دهدکه اعمال عبادی را انجام داده و شخصیت خود را پیدا کرده و اینکه انسانها مورد توجه ساحت پرودگار است و خداوند ماموریت داده که با او صحبت کنیم.

 

 

---

 

---

حجت الاسلام علی وحدانی فر ضمن آگاهی بخشی به شکوفه های زندگی و توصیه به دانش آموزان افزود: زندگی همراه با تکلیف شما از امروز شروع شده و شما را از همین لحظه و از همین روزتوصیه میکنم که رابطه خودتان را با خدای خود محکم کنید.

 

 

 

وی تصریح کرد: عیب دنیای امروز این است که ارتباط با خدا محکم نیست و اولین مرحله ارتباط با خداوند همین نمازخواندن است.

 

 

---

 

---

وحدانی فر بیان داشت: سعی کنید نماز را جدی بگیرید، با قرآن مانوس شوید، به عنوان یک نوجوان کارهای درست یاد بگیرید و به دیگران انتقال دهدید.

 

 

 

وی گفت: چادر نماز اکنون یکی از اولویت ها به شما دختران به سن تکلیف است، آن را حفظ کنید و اجازه ندهید، تهاجم فرهنگی آن را از شما بگیرد.

 

 

 

وحدانی فر در ادامه خطاب به اولیاء گفت: بچه ها امانتی گرانبها در دستان شماهستند و در اخرت از شما پرسیده می شود چه کاری برای تربیت آنهاانجام داده‌اید؟! پس از امروز الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشید.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت نیز با اشاره به اینکه این جشن آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است، گفت: اکنون دیگر باید با الهام گرفتن از ائمه معصومین(ع) راه سعادت را در زندگی خود پیدا کنند.

 

 

 

حجت‌الاسلام عمرانی افزود:رسیدن به سن بلوغ و ادای تکالیف شرعی، هدیه ای آسمانی برای غنچه های نوشکفته بوستان الهی است.

 

 

 

این دانش‌آموزان در پایان همچنین دو رکعت نماز شکر به امامت، امام جمعه دهدشت به جای آوردند.

 

 

 

انتهای پیام/