آخرین اخبار

20. دى 1393 - 9:34   |   کد مطلب: 103
استفاده بی‌رویه از آب‌های زیر‌زمینی را تهدید جدی در کاهش حجم سفره‌های آب زیر‌زمینی دانست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه ،رئیس منابع آب کهگیلویه تعداد چاه‌های غیر‌مجاز در سطح شهرستان را 180 حلقه عنوان و تصریح کرد: حفر چاه غیر‌مجاز و برداشت بی‌رویه آب از چاه‌های دارای مجوز حجم آب‌های زیر‌زمینی را تهدید می‌کند.

 

علي آران استفاده بی‌رویه از آب‌های زیر‌زمینی را تهدید جدی در کاهش حجم سفره‌های آب زیر‌زمینی دانست و اظهار کرد: برداشت بیش از حد مجاز از این منابع آبی از عوامل اصلی فرونشست در صحرای کلاچوی دهدشت است.

 

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه اجرای آبیاری تحت فشار، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز را از راه‌های جلوگیری از کاهش حجم آب سفره‌های زیر زمینی در سطح شهرستان عنوان کرد

 

آران عامل اصلی کف‌شکنی و جابه‌جایی آب در دشت‌های شهرستان را بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیر‌زمینی دانست و با اشاره به این‌که 876 حلقه چاه مجاز و غیر‌مجاز در کهگیلویه حفر شده است، افزود: از 608 حلقه چاه مجاز در بخش کشاورزی 349 حلقه برقی، 179 حلقه دیزلی و مابقی فاقد منصوبات است.

 

این مسئول تعداد چاه‌های مجاز حفر شده را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب به ترتیب 721 حلقه، 116 و 39 حلقه عنوان و تصریح کرد: 113 حلقه از چاه‌های حفر شده در بخش کشاورزی شهرستان غیر‌مجاز است.

 

وی با بیان این‌که حفر چاه بدون پروانه بهره‌برداری و برداشت بیش از حد آب از چاه‌های دارای مجوز جرم محسوب می‌شود، گفت: طبق قانون برای متخلفان جریمه در نظر گرفته شده است.

 

به گفته آران 180 حلقه چاه غیر‌مجاز در بخش‌های مختلف حفر شده است که چاه‌های بخش کشاورزی بیشترین تعداد را در این میان دارد.

 

 

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک