آخرین اخبار

19. دى 1393 - 23:12   |   کد مطلب: 102
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه ساماندهی اراضی کشاورزی از جمله احداث جاده‌های بین مزارع جهت سهولت و تسهیل در ایاب و ذهاب کشاورزان را در دستور کار این نهاد دانست.

 به گزاش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه،عبدالله قیصری‌نسب امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه کشاورزی در توسعه منطقه اظهار کرد: ساماندهی این بخش در اولویت جهاد کشاورزی شهرستان است.

 

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه ساماندهی اراضی کشاورزی از جمله احداث جاده‌های بین مزارع جهت سهولت و تسهیل در ایاب و ذهاب کشاورزان را در دستور کار این نهاد دانست.

 

قیصری جاده بین مزارع در روستاهای پاقله از توابع بخش سوق، سحرای کلاچو، بی‌منجگان و دشت مازه از توابع بخش مرکزی را از جمله این موارد برشمرد و افزود: 12 کیلومتر جاده بین مزارع در این روستاها با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان در حال احداث است.

 

وی از برقی کردن چاه‌های کشاورزی خبر داد و گفت: 50 درصد هزینه الکترونیکی کردن چاه‌های کشاورزی از طریق ارائه تسهیلات و مابقی به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

 

قیصری با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ در روستاهای گرده‌پی و آجم در دست پیگیری است، عنوان کرد: قرار است 150 هکتار باغ از نوع درختان سردسیری در این روستاها به وجود آید.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مطالعه تأمین آب 2 هزار هکتاری اراضی اسفندان و درغک به اتمام رسیده است و تأمین آب اراضی کشاورزی دهدشت غربی در دستور کار قرار دارد.

 

 

قیصری جایگزین کردن روش‌های نوین در کشاورزی را باعث رونق این بخش و کمک به افزایش تولید دانست و گفت: در این راستا تسهلات 17 درصدی بانکی جهت خرید ادوات و محصولات کشاورزی ارائه می‌شود.

 

 

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک