آخرین اخبار

11. دى 1393 - 22:29   |   کد مطلب: 10
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد
نبود اعتبارات کافی برای اتمام آبرسانی حومه غربی دهدشت
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویر احمد، زمان اتمام این پروژه را داشتن اعتبارات کافی عنوان کرد و گفت: اگر اعتبارات تأمین شود، کمتر از 4 سال این پروژه تکمیل و به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.
آبرسانی حومه غربی دهدشت،صبح زاگرس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،از کهگیلویه، پروژه عظیم حومه غربی یکی از پروژه‌های مهم در بخش کشاورزی و توسعه شهری شهرستان کهگیلویه است که می‌تواند تحول عظیمی در عمران، آبادانی و اشتغال جوانان این منطقه باشد.

این طرح بزرگ در چهار فاز پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آن 500 هکتار از اراضی روستای چهار‌مه، شمال و قسمت جنوبی سوق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا زیر آب خواهد رفت.

با توجه به پلمب ‌شدن این پروژه مهم از سوی امام جمعه، بخشدار مرکزی و قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده، تمام امیدها به یأس تبدیل شد و مسئولان دلیل پلمب شدن این طرح بزرگ آبرسانی را تخریب پایه‌های پل عنوان کردند.

علی لطفی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای  استان کهگیلویه و بویر احمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به پلمب شدن اخیر پروژه حومه غربی دهدشت، روند اجرایی فیزیکی این پروژه را ضعیف عنوان و اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های مالی، پروژه همچنان فعال و کارش را ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که چرا بدون هماهنگی فرماندار کهگیلویه این پروژه به دستور قضایی پلمب شده است؟ بیان داشت: با توجه به برخی ناهماهنگی‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، طبق جلسه‌ای در این خصوص که به صورت مشترک با اداره راه و شهر‌سازی در استان داشتیم، مشکل برطرف شد.

این مسئول با توجه به تخریب احتمالی پل این پروژه، بیان کرد: این پروژه ضمن اینکه آسیبی به پل نمی‌رساند، موجب تحکیم پایه‌های پل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای  استان کهگیلویه و بویر احمد، تخصیص اعتبارت ناچیز سالیانه نسبت به این پروژه را ناکافی عنوان کرد و توضیح داد: این طرح در مجموع به بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار جهت فازهای سد انحرافی، ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های اصلی و فرعی نیاز دارد.

وی عنوان داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده حدود 10 میلیارد تومان در لایحه بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شده است که اگر به تصویب برسد، می‌تواند گامی مؤثر در این راستا باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویر احمد، اختصاص اعتبارات ناچیز در سال را منجر به افزایش مدت اجرای عملیات این پروژه عنوان کرد و بیان داشت: اگر اعتبارات مالی تأمین شود، کمتر از 4 سال این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان تشریح کرد: طرح آبرسانی به دهدشت حومه غربی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در کهگیلویه بوده و پیگیر این پروژه مهم به صورت ویژه هستیم. 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک