آخرین اخبار

4. فروردين 1402 - 18:59   |   کد مطلب: 11105
بعد از گذشت چهار روز از سال جدید و ورود مسافران و گردشگران نوروزی به شهر دهدشت دپوی زباله در گوشه کنار خیابان ها و کوچه ها، شهر را به اسارت خود درآورده است.

نوروز هنگامی است که روزگار کهن، زندگی از سر می‌گیرد و زمانه و آن‌چه که در اوست نو می‌شوند. موجودات حیاتی جدید می‌یابند و سال حقیقی دوره‌ای از ادوار خویش را به پایان رسانیده، وارد مرحله نوینی می‌شود.

 

این شروع دوباره و بیداری طبیعت از خواب زمستانی تبدیل به نماد نو شدن در فرهنگ ایرانی شده است و به همین دلیل شهرداری‌ها در راستای وظایف خود اقدام به فضاسازی شهری می‌کند تا شهروندان را به آینده شهر امیدوار کنند.

---
 

اما مدیریت پسماند مسئله‌ای است که به دنبال پیشرفت زندگی اجتماعی انسان‌ها و افزایش تعامل آنها با محیط‌زیست شکل گرفت.

 

اقدامات شهرداری دهدشت در فضاسازی در قسمت‌هایی از این  نشان می‌دهد که این اقدامات جزیره‌ای بوده و به همین دلیل زیبایی آنها دیده نمی‌شود.

متأسفانه شهر دهدشت غرق در نخاله و زباله است و جمع‌آوری زباله که بدیهی‌ترین و کمترین خواسته مردم این است و آنچنان که باید انجام نمی‌شود.

---

 مشاهده این وضعیت توسط مسافران و گردشگران و شهروندان زیبنده این دیار کهن نیست و در ذوق هر بیننده‌ای می‌زند و  این وضعیت چهره شهر را نامطلوب کرده است.

 

رسالت نخست شهرداری و شورای شهر زیباسازی است و اعتبار یا هزینه‌ای هم اگر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد برای نظافت خرج شود اما گویی چندان این مهم در دهدشت جایگاهی ندارد و از واقعیت به دور است.

 

هر چند این وضعیت  قصه بیشتر شهرها و شهرستان های است اما دهدشت  داستانش  متفاوت است، چیزی به عید نوروز نمانده بود که با بی تدبیری شورای شهر، شهردار دهدشت عزل شده و در استانه عید این نهاد را به دست سرپرست سپردند .

شورا، سرپرست شهرداری و مسیولان شهر دهدشت  اگر گشت و گذار کوتاهی در شهر بزنید می بینید که هیچ رنگ و بویی از عید و نوروز و بهار نمی بینید و حس نمی کنید این وضع مرکز  شهرستان کهگیلویه است.

---
---

حالا آقای سرپرست شهرداری، آقای شورای شهر  بعد از گذشت سه روز از بهار ۴۰۲، و ورود مسافران و گردشگران به شهر ایا دپوی زباله در گوشه کنار خیابان ها و کوچه ها برازنده مردم این شهر است؟  کمی هم به فکر شهر باشید!

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک