آخرین اخبار

17. شهريور 1401 - 19:53   |   کد مطلب: 10837
موکب شهدای کهگیلویه به صورت رسمی با حضور زائران ابا عبدالله الحسین ع و مسئولان شهرستانی در کیلومتر پنج شهرستان بهبهان برپا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ موکب شهدای کهگیلویه به صورت رسمی با حضور زائران ابا عبدالله الحسین ع و مسئولان شهرستانی در کیلومتر پنج شهرستان بهبهان برپا شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، خدمت رسانی به زائران اربعین را یک توفیق و نگاه کریمانه از طرف پروردگار دانست و گفت: زیارت اربعین یک امر مستحب ولی خدمت رسانی به زائران وظیفه ای واجب محسوب می شود و ثواب فریضه واجب بیشتر از مستحب است. 

 

 

سرهنگ پاسدار سید علی اصغر پوربهشت با اشاره به اینکه شناخت اباعبدالله الحسین (ع) از ضروریات فکری مسلمانان و از مقدمه های ظهور بوده و پیاده روی اربعین و جایگاه این زیارت معنوی یکی از راه های شناخت سیدالشهدا و نهضت عاشورا است افزود: دشمنان همواره از هر طریقی می خواهند مانع انعکاس حرکت های میلیونی زائران ابا عبدالله حسین ع شوند و بر آن سرپوش می گذارند تا این کنگره عظیم جهانی در سطح بین المللی منعکس نشود اما عظمت حرکت اربعین هیچگاه با این اقدامات مذبوحانه خاموش نمی شود و روز به روز حرکت امام حسین ع پرفروغ‌تر شده و در جهان در حال طنین انداز است.

 

 

وی تصریح کرد: این موکب برای چهارمین سال از طریق کمک های مردمی و خیرین راه اندازی شده است.

 

 

سرهنگ پوربهشت بابیان اینکه سرمایه حقیقی این موکب مردم است عنوان کرد: از زمان برپایی موکب عشق وعلاقه خادمان از نکات مهم وقابل توجه بوده و همه این تلاش ها محصول ارادت به اهل بیت ع است.

 

 وی ادامه داد: پیش بینی می شود بالغ بر ۵۰۰ هزار خدمت در این موکب انجام شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی در سطح موکب انجام می شود یکی از مهم ترین اهداف این موکب است خاطر نشان کرد : این موکب از امشب تا ۲ روز بعد از اربعین حسینی به زائران ابا عبدالله حسین خدمات عرسانی می کنند.

 

پوربهشت اعلام کرد: استان های یزد، فارس، اصفهان، سیستان بلوچستان، هرمزگان و۲ کشور افغانستان و پاکستان از مسیر این موکب عبور می‌کنند.

 

مدیر موکب شهدای کهگیلویه هم با اشاره به اینکه کار اماده سازی و عملیات اجرایی موکب به پایان رسید گفت: موکب شهدای کهگیلویه تا ۲ روز بعد از اربعین به زائران حسینی با ۸۰ خادم زن و مرد خدمت رسانی می کنند

 

خدایار زینی پور افزود: خدمات ارائه شده در موکب شامل پذیرایی در وعده‌های صبحانه، نهار، شام و میان وعده، خدمات درمانی و بهداشتی و خدمات فرهنگی و ... به زائران امام حسین ع است.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک