آخرین اخبار

5. شهريور 1401 - 15:16   |   کد مطلب: 10822
رییس پلس راهور کهگیلویه مطرح کرد
کاهش تصادفات نیازمند نصب سرعت‌کاه است
رئیس پلیس راهور کهگیلویه گفت: تنها راه ممکن برای کاهش تصادفات و برای مهار، کنترل و کاهش سرعت غیر مجاز برخی خودروها، نصب سرعت‌‌کاه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ رئیس پلیس راهور کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار ما مهمترین مشکل شهرستان در بحث ترافیک و تصادف را فرهنگسازی دانست و سهم رسانه ها در این فرهنگ سازی موثر و پررنگ عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه راهنمایی پیشگیری از تصادفات است و تعالیم اسلام توسط کشورهای غیراسلامی رعایت می‌شود اما در کشور ما بخوبی رعایت نشده و هر کس به طریقی در این راستا نقش دارد و هیچکس نباید خود را در این راستا مستثنی بداند.

 

 

سرهنگ دانا معماری با اشاره به اینکه برخی ها پلیس را متولی تصادفات می‌دانند افزود: اگر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم رعایت شود شاهد کاهش مشکلات ناشی از تصادفات و ترافیک خواهیم بود‌.

 

 

وی تصریح کرد:آنچه که ما را ناگزیر به احداث سرعت گیرهای متعدد در معابر می کند، به کم توجهی برخی از رانندگان وسایل نقلیه و عدم رعایت سرعت مجاز باز می گردد.

 

سرهنگ معماری عنوان کرد: رانندگی و تردد در معابر درون شهری، مستلزم رعایت قواعد و چارچوب های مشخص و تعریف شده ای در عرصه رانندگی است، اما نادیده گرفتن ضوابط و قوانین، به صورت بالقوه مستعد حادث شدن تصادفات و مخاطرات جدی خواهد بود که می تواند با حوادث ناگواری نیز همراه شود.

 

وی ادامه داد:همین دغدغه ها باعث می شود تا برخلاف میل باطنی خود، برای مهار، کنترل و کاهش سرعت غیر مجاز برخی خودروها، نسبت به احداث و تعبیه چنین سرعت گیرهایی اقدام شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در چهار راه صداوسیما، ورودی سوق، چهار راه کپسولی و ... سرعت کاه های جدیدی برای ضریب ایمنی شهروندان احداث شد.

 

سرهنگ معماری با اشاره به اینکه با حداث سرعت کاه ها ۴۲ درصد تصادفات درون شهری نسبت به ۵ ماه نخست سال قبل کاهش یافته است گفت: این اقدامات موجب شده است ۴۶ درصد مجروحین کم‌تر شده و تصادفات درون شهری منجر به مرگ به صفر برسد.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی برای رعایت قانون و مقررات ، اصلاح نقاط حادثه خیز سطح شهر و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و سرعت گیر می تواند در کاهش میزان تصادفات بسیار موثر باشد ابراز داشت: شهروندان وسایط نقلیه خود را در اختیار افراد فاقد گواهینامه قرار ندهند چرا که اگر در این میان تصادفی رخ دهد مالک وسایط نقلیه در برابر قانون جوابگو خواهد بود. تصاویر تکمیلی؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک