آخرین اخبار

14. مرداد 1401 - 23:07   |   کد مطلب: 10794
دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه محرومیت کم ندارد اما زمانی که صحبت از مرثیه آب می شود دیگر جایی برای گله کردن از دیگر محرومیت ها نمی ماند.

سریال تکراری و ملامت بار قطعی آب در منطقه دیشموک در حالی به مساله ای عادی و معمولی برای مسئولان استانی و شهرستانی تبدیل شده که نبود این مایه حیات در این روزهای گرم و شرجی تابستان شهروندان این شهر را بیش از پیش در رنج و عذاب و زحمت قرار داده است.

 

 منطقه دیشموک دارای منابع آبی متعدد از جمله رودخانه‌ گندمکار، رودریش، لیراب و فارتق است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان آب آشامیدنی مردم این بخش و دیگر روستا‌ها را تامین کرد اما به دلیل عدم توجه مسئولان به زیرساخت ها و ایجاد آب شرب پایدار موجب شده بیشتر ساکنان مهاجرت کرده و فقط عده معدودی خانوار در روستا‌ها باقی بمانند.

 

درد و رنج کم آبی در دیشموک نگران کننده شده و ساکنان این منطقه را با چالشی جدی روبرو کرده است.

 

تاکنون چندین بار مشکل آب شرب شهر دیشموک توسط مسئولان استانی و شهرستانی برنامه‌ریزی شده و قول هایی برای رفع مشکل بی ابی داده شده اما با توجه به این که برنامه‌ریزهای بعمل آمده کارشناسی نبوده با صرف هزینه‌های هنگفت میلیاردی و ضربه زدن به بیت‌المال رفع مشکل آب شرب دیشموک با بی‌توجهی مسئولان همچنان ادامه دارد.

 

 

 

مسئولان استانی، شهرستانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسات و متینگ های متعدد در این منطقه، مدام از شهرستان دیشموک سخن به میان می اوردند و طبق وعده های داده شده در آستانه شهرستانی شدن قرار دارد اما بیش از یک هفته است و بی آبی امان مردم را بریده است، نه آبی برای استحمام دارند و نه حتی شرب.

 

برای مشاهده فیلم کلیک کنید!

کلیپ اول

 

کلیپ دوم

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک