آخرین اخبار

14. تير 1401 - 16:04   |   کد مطلب: 10694
دکتر محمدباقر قالیباف و هیات همراه امروز (سه شنبه 14 تیرماه) در جریان برنامه نظارت ستادی خود در استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شهرستان کهگیلویه شد و از پتروشیمی دهدشت بازدید و آخرین روند این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه ؛ محمد باقر قالیباف در دیدار با برخی مردم کهگیلویه اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده سد آبریز که یکی از دغدغه های اصلی مردم است برای اجرای شدن هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه با همکاری دولت روند اجرای سد آبریز حوضه کهگیلویه آغاز خواهد شد، افزود: با اجرای شدن این طرح و پیگیری مشکلات مردم، شاهد رونق توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از پتروشیمی دهدشت، با توجه به نواسانات برقی این پروژه، خواستار تأمین برق پایدار آن از رئیس کمیسیون انرژی مجلس شد.

وی خواستار تعیین تکلیف خوراک این پروژه شد و اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به جد تمام هزینه‌های آن را حل خواهیم کرد به شرطی که کار در مسیر دقیق خود حرکت کند.

رئیس مجلس در ادامه صحبت‌های خود گفت: به جد پیگیر احداث سد آبریز کهگیلویه هستم.

عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌ فارس نیز از حمایت صددرصد مالی و ریالی برای پتروشیمی دهدشت خبر داد.

معاون وزیر نفت نیز از قول پشتیبانی همه جانبه وزارت نفت برای پیشبرد تامین برق پتروشیمی خبر داد.

حسن نشان‌زاده مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این آیین با بیان اینکه پتروشیمی دهدشت بعد از ۱۵ سال کلنگ‌زنی هنوز ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ان شاء‌الله با یک سرعت کار، این پروژه تا سال ۱۴۰۳ در خط تولید قرار می‌گیرد و سال ۱۴۰۹ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست مشترک مسئولان کشوری و استانی یکصد میلیارد تومان برای تسریع در روند اجرایی سد آبریز از سوی بانک رفاه صادر شده است.

حجت الاسلام سید محمد موحد اظهار داشت: برای دریافت این میزان اعتبار باید مجوز ماده ۲۳ سد آبریز یا مارون ۲ از سوی سازمان مدیریت پیگیر و صادر شود که با پیگیریهای انجام شده و طی جلسات متعدد با حضور مسئولان وزارت نیرو این طرح در سال ۱۴۰۱ در بودجه قرار گرفت.

موحد با یادآوری اینکه مجوز زیست محیطی طرح سد مارون ۲ از سوی مسئولان محیط زیست صادر شده و برای اجرا هیچگونه مشکلی ندارد، افزود: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده آبی می‌ شود.

وی اضافه کرد: احداث این سد فرصت های زیادی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان نیز ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک