آخرین اخبار

20. اسفند 1397 - 10:38   |   کد مطلب: 8868
امروزه موضوع گرانی مطلبی نیست که شخصی از آن خبر نداشته باشد، حتی مرفهین بی درد هم از وضعیت گرانی فعلی باخبر هستند و اصولا از آنجا که همه ما روزانه با موضوع اقتصاد و بازار سرو کار داریم با گرانی های موجود در جامعه هم آشنا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ امروزه موضوع گرانی مطلبی نیست که شخصی از آن خبر نداشته باشد، حتی مرفهین بی درد هم از وضعیت گرانی فعلی باخبر هستند و اصولا از آنجا که همه ما روزانه با موضوع اقتصاد و بازار سرو کار داریم با گرانی های موجود در جامعه هم آشنا هستیم.

 

گرانی زخمی است بر پیکر جامعه ما زده شده و متاسفانه روز بروز هم این زخم بیشتر و بیشتر می شود، به نحوی که جسم جامعه را رنجور و رنجورتر نموده است، روزگاری شده که فکر و ذکر مردم همه اش مسئله گرانی هاست و مردم با همین واژه ها شب و روز را سر می کنند، گرانی از یک طرف و گرانفروشی هم از طرف دیگر.

 

 

در همین راستا خبرنگار کهگیلویه گفت و گویی را بامردم ترتیب داده است که نظرات مردم جالب توجه بوده است که  این گفت و گو در ادامه  آمده است؛

 

 

یکی از شهروندان دهدشتی گفت: در گذشته و در سال هایی که کشور ما با دشمنی بعثی مقابله می کرد شرایط به مراتب سخت تربود و افرادی که این شرایط را دیده اند مشکلات کنونی برایشان چندان بزرگ هم نیست چرا که در گذشته رفاهی وجود نداشت و اگر بود بسیار نسبی بود. البته از این موضوع نیز نمیتوان به راحتی عبور کرد که مسئولین نقش بسزایی در بهبود شرایط و کنترل آن دارند. در برخی از محافل از جمله همین در نماز جمعه دهدشت  تذکراتی مبنی بر کنترل گرانی و شرایط اقتصادی به مسئولین داده می شود اما تاثیر چندانی بر این مشکلات نداشته است.

 

 

 

شهروند دیگر دهدشتی با اشاره به شرایط و محرومیت های استان و شهرستان کهگیلویه گفت: بی عرضگی برخی مسئولین موجب بروز برخی از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی می شود.مسئولین باید قوم گرایی و رابطه گرایی را کنار بگذارند و در انتخاب افراد برای پست های مختلف دقت نظر داشته باشند درصورتی که  روابط را کنار بگذارند و ضوابط را اصل قرار دهند اگر بسیاری از مشکلات حل نشد شخص بنده را  اعدام کنید.

 

 

وی گفت: وقتی به ادارات مختلف مراجعه میکنیم چون رابطه و به اصطلاح پارتی در آن اداره نداریم به انتظارات ما توجهی نمی شود. مسئولین باید عدالت را درک کنند و مردمی که اینگونه پشت انقلاب هستند را باید حمایت کنند.

 

تقاضایی که همه مردم از مسئولین دارند این است که  مشکلاتی از جمله گرانی،فقر وبیکاری جوانان را حل کنند تا بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه حل شود چرا که بیشتر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به خاطر عدم وجود شغل مناسب پیش می آید.

 

 
 

یکی از بانوان شهر دهدشت در این خصوص گفت: مسئله اقتصاد و از جمله گرانی های بوجود آمده مسئله مهمی است که در شهر دهدشت تاثیر خود را بیشتر به جای میگذارد.

 

 

وی گفت: مطمئنا بازاریان نیز دوست دارند که اجناس با قیمت مناسب به مردم تحویل دهند تا آنان نیز قدرت خرید بیشتری داشته باشند. یکی از دغدغه های بازاریان دهدشت این است که بازاردهدشت در کل ایام سال به طور نسبی رکود دارد و در روزهای آخر سال وخریدهای عیدانه مردم میتواند در حل بخشی از مشکلات بازاریان موثر باشد.  اما نمایشگاه های صنفی این فرصت را از بازاریان و مردم دهدشت گرفته و در اختیار بازاریان استان های دیگر قرار میدهد.

 

 

دیگر بانوی دهدشتی اینگونه گفت: برگزاری نمایشگاه علاوه بر این که اجناس نامرغوب و بی کیفیت را به شهر دهدشت وارد می کند موجب تمرکز مردم در بخش نمایشگاه خواهد شد و طبیعتا بسیاری از زمان مردم در این نمایشگاه ها برای خرید صرف می شود و در نهایت سهم بازار اصلی دهدشت از خرید های مردمی در ایام عید پایین می آید و در نتیجه پویایی بازار از بین میرود.

 

این بانو افزود: مردم باید اتحاد داشته باشند و در نخریدن کالاهایی که افزایش قیمت بی رویه داشته اند انسجام داشته باشند.

 

در ادامه فیلم و تصاویر مربوط به گفت و گوی مردمی آمده است؛

 

 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک