آخرین اخبار

16. آذر 1396 - 9:26   |   کد مطلب: 8606
بخش ديشموك که امروزه از آن به عنوان یکی از مناطق غنی از ظرفیت های خدادادی استان کهگیلویه وبویراحمد وداشتن منابع غنی آبی،باغی وگردشگری یاد می شود،امروز درگیردار زخم های کهنه ای قرار گرفته است که شاید جبران کردن این همه صدمات ناشی از بشر امروزی سالهای سال به درازا بکشد.

به گزارش  کهگیلویه، 

بخش ديشموك  که امروزه از آن به عنوان یکی از مناطق غنی از ظرفیت های خدادادی استان کهگیلویه وبویراحمد وداشتن منابع غنی آبی،باغی وگردشگری یاد می شود،امروز درگیردار زخم های کهنه ای قرار گرفته است که شاید جبران کردن این همه صدمات ناشی از بشر امروزی سالهای سال به درازا بکشد.

جنگل ها و مراتع منابع طبيعي ديشموك در سايه بي توجهي مسئولان در آستانه تخريب و نابودي قرار دارد.

بنا به درخواست و گزارش مردمي؛ خبرنگار بازديدي از يكي از كوههاي اطراف شهر ديشموك داشته و شواهد و مشاهدات حاكي از اين است كه تخريب جنگل  و منابع طبيعي توسط مردم به شدت به چشم مي ايد.

 به­ طور کلی منابع طبیعی به پدیده­ هایی گفته می­شود که در کره زمین وجود داشته و انسان در ایجاد آن هیچ­گونه دخالتی نداشته است.

جنگل ها و مراتع باعث كنترل آبهاي سطحي و تغذيه آبهاي زيرزميني، مبارزه با آلودگي هوا، مبارزه با فرسايش و حفظ و توليد خاك، لوگيري از سرو صداي محيط، تفرجگاه براي انسان، تعديل آب و هواي يك منطقه، تلطيف هوا و جلوگيري‌ از وقوع‌ بهمن‌ مي شود.

 

نبود گاز و پاسخگو نبودن نفت سفيد براي فصول پائيز و زمستان بعضا تامين زغال؛ باعث برداشت بي رويه مردم ديشموك از منابع طبيعي مي شود.

 

يكي از اداراتي كه بايد تلاش كند تا اين روند را كند و يا در حد متعادل نگه دارد؛ منابع طبيعي مي باشد، منتها متاسفانه در روزهاي اخير تخريب و نابودي طبيعت حاشيه ي شهر ديشموك، به وضوح مشاهده مي شود.

يكي از اهالي ساكن در ديشموك در گفت و گو با خبرنگار اظهار كرد: هر روز كه براي چراي گله به كوه مي آيم؛ مشاهده مي شود كه عده اي با تبر به جان درختان بي زبان افتاده و اقدام به قلع و قمع درختان مي كنند.

اين شهروند افزود: متاسفانه تاكنون هيچ اثري از نيروهاي منابع طبيعي نديده و انگار كه اصلا مسئولان منابع طبيعي بي خيال نابودي  طبيعت هستند.

گزارش و عكس از وحيد آهنگ

تصاوبر زير فقط مربوط به  محدوده‌ي در هكتار كم؛ يكي از كوههاي اطراف ديشموك بوده است.

 

تصاویر تکمیلی: 
تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک