آخرین اخبار

7. آذر 1396 - 11:45   |   کد مطلب: 8584
آقای سید مصطفی دلباز با راه اندازی فروشگاه بزرگ دلباز در دو طبقه و به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در شهر دهدشت موجب اشتغالزایی برای بیش از ۱۰ جوان دهدشتی شده است.

به گزارش کهگیلویه، در روز هایی ک اکثر سرمایه داران کهگیلویه ای به فکر مهاجرت از این شهرستان به شهر ها و استان های مختلف هستند تا از سرمایه خود در این مناطق استفاده کنند یکی از جوانان دهدشتی با سعی و تلاش خود و سرمایه گذاری موجب اشتغال تعدادی از جوانان دهدشتی شده است.

آقای سید مصطفی دلباز با راه اندازی فروشگاه بزرگ دلباز به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در شهر دهدشت موجب اشتغالزایی برای بیش از ۱۰ جوان دهدشتی شده است.

به خاطر این حرکت شایسته جلب رضایت مردم فرماندار کهگیلویه و دیگر مسئولان شهرستان با اهدا لوح تقدیر از وی قدر دانی کرده اند.

این حرکت شایسته جوان دهدشتی موجب شد که به سراغ وی برویم و مصاحبه ای مفصل انجام دهیم.

لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید؟
سیدمصطفی دلباز متولد ۱۳۶۲ شهر دهدشت هستم که درسال ۱۳۷۰کنارپدرم مشغول بکارشدم اونم برروی تخت دستفروش بودیم باافتخار داشتم که کارخود راادامه دادم وسال به سال با وجود مشکلات فراوان سعی کردم مقاومتی کارکنم وکار خودراسال به سال گسترش دادم.

دهدشت

آیا ازدواج کرده اید و فرزند هم دارید؟

درسال ۸۴ ازدواج کردم و خانمم معلم هست و خداوند ۲فرزند به ما داده یه دختر بنام ام البنین وپسرم بنام امیرحسین من وخانمم و دو فرزندم وقف آقاامام حسین هستیم هرچی داریم از آقا امام حسین هست ۲سال هست که ایده چندین ساله خود را اجرایی کردم.

دهدشت

 ایده راه اندازی فروشگاه بزرگ پوشاک از کجا به ذهن شما رسید؟

ازسال ۸۰ در ذهن خودم چنین کاری رو برنامه ریزی می کردم در خواب و رویام دوست داشتم اگه زمانی خدا کمک کرد درشهرخودم چنین کاری راانجام بدم تا اینکه خداوند به برادر بزرگتر از خودم کمک کرد تا با ساخت یه پاساژ با نام امام علی (ع) که روبروی فرمانداری کهگیلویه می باشد و کار را برای من راحت کرد و چند سال بعد طبقه اول پاساژ را در اختیارم گذاشت و طبقه دومش را هم ساختم چون دوست داشتم کارخود راگسترش دهم که موفق بودم. 

دهدشت

 با چه سرمایه ای این کار را شروع کردید و آیا از جایی تسهیلات دریافت کرده اید؟

در سال ۷۱ پدرم حدود 10 میلیون سرمایه تو زندگی خود داشت و همه این مبل را با وجود سن کمی که داشتم دراختیارم گذاشت چون بهم ایمان داشت، در طول این ۲۵ سال ۲ بار به خاطر بی تجربه بودن واسطه دادن زیاد شکست خوردم و بدهکارشدم اما با توکل بر خداوند هر بار بلند شدم و بیشتر تلاش کردم تا به موفقیت رسیدم.

دهدشت

 در فروشگاه پوشاک دلباز چند نفر مشغول کار هستند؟

م از جوانان دهدشتی که جویای کار بودند در فروشگاه خودم استفاده کنم و هم اکنون 9 خانم و ۲ آقا در این پاساژ مشغول بهستند کار هستند.

دهدشت

 میزان فروش شما در روز و ماه چطور است؟

دوس دارم این را بدانید قانون درصد پوشاک ۲۰ درصد می باشد زیر ۲۰ درصد یعنی شکست و تازه هیچ پوشاک فروشی نیست که زیر ۴۰ درصد سود رو اجناس خودش بزاره به جز عمده فروش ها ۲۰ درصدی هستند اما من نزدیک به ۵ درصد رو اجناس خودم سود می گذارم و شکر خدا همیشه میزان درآمدم خوب بوده است.

دهدشت

با این شرایط مردم دهدشت استقبال خوبی از فروشگاه شما کرده اند؟

من به فکر مردم هستم و این مردم هستند که با آمدنشان فروش ما را زیاد می کنند و سود ما در فروش زیاد است. 

با این درصد کم که رو اجناس می گذارید نگران مواجه شدن با مشکلات مالی و شکست نیستید؟

هیچ گاه درکار به فکر پول نبودم چون کارم را دوست و هرکسی به فکر مردم باشد مردم هم براش جبران می کنند، هر چند خیلی ها دوست ندارن چنین پیشرفتی را ببینند فقط خدا می داندچه زحمتی پشت این کارکشیده شده است.

دهدشت

با تمام مشغله کاری که دارید شما فعالیت زیادی هم در کار های خیرخواهانه دارید آیا دوست دارید درباره این فعالیت ها صحبت کنید؟

به نظر من حرف زدن درباره انجام این کارها درست نیست و این یک وظیفه هست که انسان نسبت به هم نوعش انجام می دهد و اعتقاد دارم هر چقدر که کار خیر انجام دهیم خداوند چند برابر برای ما جبران خواهد کرد.

دهدشت

چه صحبتی برای جوانان دهدشتی دارید؟

دوست دارم یه نصیحت به کاسب کاران و جوانان دهدشتی که خاک پای همه آنان هستم بکنم، دروغ نگفتن، دزدی درکار نکردن وچشم پاک و حریم نگه داشتن چیزهایی هستند که یک کاسب کار را سربلند می کنند و اگر این ها را بتوانیم رعایت کنیم شب خواب راحتی خواهیم داشت وخداوند خودش به ما آبرو می دهد.

کلام آخر...

صداقت داشتن در کار بیمه عمر انسان است.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک