آخرین اخبار

27. آبان 1396 - 9:01   |   کد مطلب: 8509
ظرفیت تولید روزانه این کارخانه یک هزار و 200 تن و سالانه 400 هزار تن سیمان سفید است و زمینه اشتغالزایی این طرح به‌صورت مستقیم 20 نفر و غیر مستقیم نزدیک به 600 نفر است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است.

"بیکاری ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است" این جمله همواره در سخنان مسئولان و از تریبون های مختلف نقل می شود اما شعار لفظی بیش نیست ؛چرا که در عمل هیچ اقدام قابل توجهی برای ریشه کنی و یا به حداقل رساندن این معضل در شهرستان محروم 132هزار نفری کهگیلویه صورت نگرفته است.

 در راستای اشتغالزایی و با هدف بکارگیری درصدی از جوانان جویای کار پروژه هایی در نظر گرفته شد اما کلنگ بسیاری از این پروزه های امیدبخش به مذاق زمین خوش نیامده است.

دهدشت

کارخانه سیمان دهدشت پرده دیگری از پروزه های به کما رفته این شهرستان سالهاست در سایه بی توجهی و سوی مدیریتی به حال اولیه خود رها شده است.

آخرین باری که برای مشاهده تغییرات و بررسی وضع موجود کارخانه سیمان سپوی دهدشت سری به محل کارخانه زدیم با در بسته و زنگ زده این کارخانه مواجه شدیم و شاهدر کاشت هندوانه به جای تولید سیمان در آن بودیم.

دهدشت

این کارخانه با گذشت نزدیک به یک دهه از کلنگ زنی درحالی در ابتدای راه عملیات مانده بود که قرار بود ظرف دو سال به بهره برداری برسد.

اما این روزها باز تلاش نماینده کهگیلویه بزرگ و مسئولین شهرستانی و استانی ساخت این کارخانه در مرحله جدیدی قرار گرفته است و بار دیگر جوانان بیکار شهرستان کهگیلویه امیدوار به راه اندازی این کارخانه شده اند.

دهدشت

فاز نخست پروژه سیمان سپو دهدشت 36 ماهه به بهره برداری خواهد رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد درباره شرایط این کارخانه اظهار کرد: فاز نخست این طرح، تولید سیمان سفید خواهد بود.

دهدشت
داریوش دیودیده، سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح را 2 هزار و 300 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی تصریح کرد: بخش ارزی طرح سیمان سپو دهدشت 90 میلیون یورو است که قرار داد آن منعقد شده است.
دیودیده با بیان اینکه براساس برنامه زمان بندی فاز نخست این طرح 36 ماهه به بهره برداری خواهد رسید گفت: بعد از اجرای فاز نخست تولید کربنات کلسیم از منابع آهکی این طرح در اولویت خواهد بود.

دهدشت

دهدشت

کارخانه سیمان سپو سبب رونق دهدشت می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره وضعیت این پروژه گفت: کارخانه سیمان سپوی کهگیلویه یکی از طرحهای مهمی صنعتی استان است که در صورت بهره برداری، سبب رونق اقتصاد شهر دهدشت و روستاهای اطراف آن می شود.

علی محمد احمدی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بهره برداری از این طرح می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد. 
وی بیان کرد: نیاز است پیمانکار با جدیت بیشتر نسبت به روند اجرایی این طرح تلاش بیشتری داشته باشد.

دهدشت

اختصاص 20 میلیارد تومان برای تسریع در ساخت سیمان سپو دهدشت 
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت این کارخانه افزود: از 100 تن میلگرد برای تسریع در روند اجرایی کارخانه سیمان سپو به این طرح حمل شده است. 
عدل هاشمی پور افزود: طی یک هفته آینده نیز بیش از 400 تن آهن آلات به کارگاه سیمان سپو حمل خواهد شد. 
وی اظهار کرد: مبلغ پیمانکار برای اجرا 200 میلیارد ریال است که طی یک هفته آینده عملیات اجرایی کارهای ساختمانی آغاز خواهد شد.

دهدشت
ظرفیت تولید روزانه این کارخانه یک هزار و 200 تن و سالانه 400 هزار تن سیمان سفید است و زمینه اشتغالزایی این طرح به‌صورت مستقیم 20 نفر و غیر مستقیم نزدیک به 600 نفر است. 
کارخانه سیمان سپو در دشت 6 هزار هکتاری کلاچو در فاصله ۸ کیلومتری شهر دهدشت قرار دارد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک