آخرین اخبار

30. آبان 1396 - 11:49   |   کد مطلب: 8503
با هدف افزایش توان و آمادگی گروه‌های امدادی و نهادهای مختلف برای مقابله با حوادث مانور اسکان اضطراری از سوی هلال احمر کهگیلویه در روستای طولیان از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، فرماندار کهگیلویه به همراه رییس جمعیت هلال احمر بدون هماهنگی باسایر مدیران اقدام به برگزاری مانور کردند.

علی پوزش برای سنجیدن میزان آمادگی دستگاه های متولی در زمینه مقابله باحوادث واتفاقات احتمالی شخصا بر اجرا وبرنامه ریزی این مانور نظارت می نمود. 

طراحی مانور در دونقطه ازروستای طولیان به بهترین شکل توسط جمعیت هلال احمر انجام و صحنه سازی ان چنان طبیعی می نمود که گویی حادثه واقعی رخ داده است.

دهدشت

فرماندار کهگیلویه از سیدعادل رهبریان و مجموعه هلال احمر به جهت برگزاری و طراحی مانور و هم میزان آمادگی امدادگران قدردانی کرد.

شرایط که برای آغاز مانور مهیا شد شماره تلفن های ادارات وحتی مدیران بصورت ناشناس گرفته و انها را به نسبت مسئولیت دربحران خبردار نمودند.

دهدشت دهدشت

اورژانس ۱۱۵ و آتش نشانی زودتر از بقیه ادارات خود رابه محل برگزاری مانور رساندند.

طول مسیر دهدشت تا طولیان ۷ کیلومتر است.

اداره منابع طبیعی،شرکت گاز ،اب وفاضلاب ،اداره راهداری ،محیط زیست بهزیستی،شرکت برق ،جهادکشاورزی,دامپزشکی نمره قبولی گرفتند اما بودند دستگاه هایی که دراین مانورشرکت نکردند و یاپس از اتمام زمان برگزاری مانور امدند.نیروی انتظامی و آموزش وپرورش ازجمله این دستگاه ها بودند.

دهدشت دهدشت

فرماندار کهگیلویه در این مانور بزرگ از آمادگی وسرعت عمل دستگاه های متولی در زمینه مدیریت بحران ابراز رضایت و قدردانی کرد.

پوزش هفته پدافندغیرعامل را فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکردمدیران دانست و گفت:در همین زمینه باهمکاری جمعیت هلال احمر کهگیلویه مانور اسکان اضطراری با کمیت وکیفیت بالایی در روستای طولیان برگزار شد.

دهدشت

وی افزود:در جلسه ستادمدیریت بحران به دستگاه هایی که در این مانور شرکت نکردند تذکر داده می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه نیز در این مانور افزود: در این مانور بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای کارگروه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان اعم از نیروهای امداد و نجات هلال احمر، اجرایی، بهداشتی، خدماتی، آتش نشانی، اورژانس، برق، آبفا، آموزش و پرورش، بهزیستی و اداره گاز شرکت کرد.

دهدشت

سید عادل رهبریان بیان کرد: انتقال مصدومان فرضی حادثه به مکان امن، برپایی ۱۵ چادر، اسکان موقت، برقراری ارتباطات مخابراتی و اورژانسی از جمله اقدامات نمادین این مانور یک روزه بود.

وی گفت: مانور ایمنی باعث ایجاد هماهنگی، تعامل، ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف اعضای کارگروه‌ها در صورت وقوع حوادث احتمالی نظیر زلزله می‌شود.

پایان مانور اسکان اضطرای عکس یادگاری مدیران شرکت کننده در همایش بود وسپس امدادگران جمعیت هلال احمرتجهیزات خودرا جمع آوری کردند.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک