آخرین اخبار

17. تير 1396 - 23:41   |   کد مطلب: 8117
سالهاست با وجود اینکه رود پرآب رودسمه از کنار مردم این روستا و زمین های ساکنان این مناطق می گذرد، ولی به دلیل خرابی کانال انتقال آب، استفاده ای از این آب نمی شُد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حسن بایسته 26 ساله دارای مدرک لیسانس و از اهالی ساکن در سرپر نعمت الهی با بیان ایکه، بیش از 17 سال است مردم روستاهای رودسمه و سرپر، نشاء کاری برنج نداشتند، اضافه کرد: نداشتن آب در بالادست زمین های قابل کشت، دلیل عدم نشاءکاری در این منطقه بوده است.

وی افزود: سالهاست با وجود اینکه رود پرآب رودسمه از کنار مردم این روستا و زمین های ساکنان این مناطق می گذرد، ولی به دلیل خرابی کانال انتقال آب، استفاده ای از این آب نمی شُد.

بایسته گفت:  پیگیری هایی زیادی انجام دادیم و مسئولان فقط وعده ترمیم کانال آب را به ما دادند.

وی بیان کرد: بالاخره با همت همین مردم و هزینه کردن اهالی روستا بالاخره تا حدودی کانال انتقال آب ترمیم شد و مردم به نشاء کاری برنج پرداختند.

حسین بایسته دهیار روستای سرپر دیشموک بیان کرد: مشکلات روستا زیاد می باشد از جمله کانال آبیاری که خراب بود و بیش از 17 سال کشت برنج انجام نشد.

وی افزود: مسئولان از این کانال فقط بازدید کردند و قول دادند ولی حتی یک پاکت سیمان هم جهت ترمیم کانال به ما ندادند.

بایسته گفت: ترمیم این کانال همچنان نیازمند مساعدت مسئولان است.

وی گفت: مسئولان قرار بود پمپاژ رودسمه را احداث و فعال کنند منتها هنوز خبری نیست.

یکی از اهالی روستا با بیان اینکه، اگر مسئولان کمک کنند و زمینه درآمدزایی در بحث کشاورزی را فراهم کنند، اهالی روستا مهاجرت نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: درصورت کمک مسئولان و ترمیم کانال آبیاری منطقه، کشاورزی در رودسمه دیشموک توسعه پیدا می کند و حتی زمینه درامدزایی و اشتغال زیادی برای منطقه ایجاد می شود.

این شخص افزود: تا کنون منتظر دولت بودیم ولی وقتی اقدامی نشد با همت اهالی روستا، تا حدودی این کانال ابیاری ترمیم شد اما باز هم کار دارد که مسئولان باید کمک کنند.

عادل محتشمی رئیس جهاد کشاورزی دیشموک در جواب سوال خبرنگار که جهاد کشاورزی برای اینکه مردم بعد از 17 سال نشاء کاری برنج کردند، چه کاری انجام داد؛ گفت: برگزاری کلاس های اموزشی،  تشویق وترغیب کشاورزان، احداث کانال ابیاری به طول ۱۵۰۰ متر وهمچنین هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان ازدوسال گذشته تا پایان ۹۵ از طرف جهاد کشاورزی انجام شد.

وی افزود: در سال 96 اعتباری جهت کمک به منطقه برای ما وجود نداشت.

گزارش و عکس  از وحید آهنگ

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک