آخرین اخبار

8. تير 1396 - 1:39   |   کد مطلب: 8080
محمدیار باب با بیان اینکه، با راه اندازی یک طرح پرورش ماهی در منطقه‌ی کمر دوغ چاروسا سالیانه بیش از 20 تن ماهی قزل آلای سردابی برداشت و به اقصی نقاط کشور صادر می شود، افزود: در این طرح 25 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  محمدیار باب با بیان اینکه، با راه اندازی یک طرح پرورش ماهی در منطقه‌ی کمر دوغ چاروسا سالیانه بیش از 20 تن ماهی قزل آلای سردابی برداشت و به اقصی نقاط کشور صادر می شود، افزود: در این طرح 25 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم  اشتغالزایی ایجاده شده است.

 

رهبر انقلاب در 29 بهمن ماه 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد. با نگاهی به اهداف این سیاست ها می توان به ریشه های یاد شده رسید. اقتصاد مقاومتی برآمده از دیدگاه های امام خمینی (ره) و الگوی مورد توجه و طرح ریزی شده از سوی رهبر انقلاب است که راهگشای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در سایه داشته های درونی خواهد بود.

 

در متن ابلاغیه رهبر انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدر بحث ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی امده است:  ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و ... در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.

 

در همین راستا افرادی هستند که با اتکا بر تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های بومی، ضمن کمک به تحقق چنین مسئله ای، زمینه ی رشد و توسعه ی منطقه را بیش از پیش فراهم می کنند.

 

 

کمر دوغ یکی از مناطق بسیار بکر، با آب و هوای بسیار خوب و منطقه ای پر ظرفیت برای اجرای طرح های مختلف اقتصادی، مناسب می باشد.

محمد یار باب یکی از اهالی کهگیلویه در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، اقدبام به راه  اندازی پرورش ماهی در منطقه کمر دوغ چاروسا کرده است.

 

وی با بیان اینکه، این طرح از سال 1375 فعال شده و تاکنون در حال فعالیت است، افزود: با دریافت تسهیلات بانکی این طرح پرورش ماهی راه اندازی و شروع به کار کرده است.

باب تصریح کرد: با توجه به اینکه، این منطقه دارای آب و هوایی خوب  بوده و به ویژه آب روان، تصمیم بر این کار گرفتیم.

وی بیان کرد: در این طرح پرورش ماهی، ماهی قزال آلای سردابی پرورش داده می شود.

باب با اشاره به اینکه، در طول سال دو مرحله این نوع ماهی برداشت می شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت کلی این طرح، قریب30تن است.

 

وی با بیان اینکه،  ماهی برداشتد شده این طرح به نقاط همجوار این روستا از جمله  دیشموک، قلعه رئیسی، دهدشت و بهبهان ارسال می شود، خاطرنشان کرد: قریب 20 تن ماهی برداشت شده در این طرح ماهی به اقصی نقاط کشور صادر می شود.

 

باب گفت: در این طرح ماهی 5نفر مستقیم و قریب20نفر بصورت غیرمستقیم، اشتغالزایی شده است.

 وی بیان کرد: بدلیل اینکه آب روستای کمر دوغ به طور طبیعی بوده و مناسب پرورش ماهی؛ این نوع ماهی کیفیت بسیار بالایی دارد و  بیشتر مزه ماهی دریا داده که مردم از این نوع ماهی، رضایت کامل دارند.

 

باب خاطرنشان کرد: نکته با اهمیت در این طرح پرورش ماهی، این است که  ماهی بدون حتی یک سی سی مواد هورمونی و افزایش وزنی، پرورش داده می شود.

 

 

جلال روان و یکی از 5 نفر افرادی که بصورت غیر مستقیم در این طرح پرورش ماهی اشتغال دارد در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه، در اینجا  کسب روزی حلال کرده ، گفت: علاوه بر طرح ماهی این مکان آبشار بسیار زیبایی دارد که مکان بسیار زیبایی برای تفریح عموم می باشد.

این جوان تصریح کرد: خدا را شکر از وقتی در این طرح پرورش ماهی شاغل شده، درآمد خوبی دارم و الحمدالله راضی هستم.

وی، جوانان هم سن و سال خود را به راه اندازی طرح های همچون طرح پرورش ماهی؛ زنبور عسل و ... توصیه کرد و گفت: چنینی مشاغلی علاوه بر اشتغالزایی، کمک بسیار زیادی به رشد و توسعه منطقه در بحث اقتصاد و چه در بحث اشتغال و درامدزایی هستند.

 

گزارش و عکس از وحید اهنگ

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک