آخرین اخبار

16. فروردين 1396 - 0:49   |   کد مطلب: 7783
شهر دیشموک که وضع آن روز بروز اسفبار تر می شود، و به قول اعضای شورا اعتبار نیست، چرا و با چه هدفی صندلی شورا و شهرداری را چسبیده و فضا را برای متخصصان، باز نمی کنید.؟!

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، دیشموک بهشت گمشده‌ای است که اگر مسئولان تمهیدات لازم را بر زیبایی این شهر دوچندان کنند  بهترین و زیباترین شهر در شهرستان کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

مردم شهر دیشموک  از کیفیت پایین خیابان های شهری و به طور خاص می‌توان گفت از کیفیت پایین آسفالت معابر رنج می‌برند و این امر سبب نارضایتی شهروندان شده است.

 

هرازچندگاهی شهردار و کارکنان شهرداری دیشموک در فضای مجازی فریاد سر می دهند که ما بیش از 8هزار متر جدول کار کردیم، جداولی که اصلا از کیفیت خوبی برخوردار نیست و اگر در سطح شهر گذری داشته باشیم، همه چیز محسوس است.

 

کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری محسوب می‌شود.

 

شهر دیشموک با داشتن خیابان های پرترددی با جمعیت بالایی یکی از  شهرستان کهگیلویه است اما متاسفانه آسفالت معابر آن برازنده این شهر با جمعیت نزدیک به ۶هزارنفر نیست.

 

خیابانهای شهر دیشموک دارای چاله‌چوله‌هایی است که سبب گلایه‌مندی شهروندان بویژه در روزهای بارانی شده که بی‌توجهی مسئولان نسبت به این امر مایه تامل است.

هرچند شهرداری دیشموک در 4 سالی که در حال اتمام است کارهای انجام داده از قریب 8هزار متر جدولگذاری و یا استخدام بصورت مختلف بیش از چند نیرو و بکارگیری آنان در شهرداری، ولی کم و کثری های  زیادی هم دارد.

 

شورا و شهرداری فعلی در مدت چهار سالی که گذشت نه فقط برخلاف  قانون در هر شش ماه یکبار به شفاف سازی مالی برای عموم نپرداخته، بلکه حتی مهمترین معضلات شهر از جمله خارج کردن احشام از شهر، معضل بزرگ نبود فضای سبز، وضعیت ساماندهی قبرستان و حتی وضعیت ناسالمی اب شرب شهر را هم، نتواسنتد حل کنند.

 

به گزارش خبرنگار، به غیر از جدولگذاری چه کاری از سوی شورا و شهرداری فعلی انجام شد، که 4نفر از اعضای شورا دوباره ثبتنام کرده و شهردار فعلی با چه عملکردی با چیدن مهره های مدنظر خویش و تشویق موافقان به ثبت نام در انتخابات، قصد بقاء دارد؟!

 

شهری که در ان وضعیت روز بروز اسفبار تر می شود، وبه قول اعضای شورا اعتبار نیست، چرا و با چه هدفی صندلی شورا و شهرداری را چسبیده و فضا را برای توانمندان، باز نمی کنید.؟!

 

شهر دیشموک در چهارسالی که گذشت روز بروز بی روح‌تر از گذشته شده است.

 

از بلوارهای دارای حصار گرفته تا موانع غیراستاندارد که بسیار خطرناک هم هستند.

شهری که از یک ورودی طرف آسفالت تا قبرستانش رفته ولی از طرف دیگر قصد اتوبان آن هم در وسط قبرستان شده است ولی با ایستادگی مردم، هدف بر باد رفته است.

 

 شورا و شهرداری دیشموک هر شب در فضای مجازی سر و صدای زیادی ایجاد می کنند که ما  فلان و یا بهمان کار را کردیم ولی ظاهر امر با باطن قضییه همخوانی ندارد.

 

و اما در خصوص چاله چوله های اسفالت شهر، یکی از شهروندان دیشموکی در این زمینه به خبرنگار گفت: چاله‌چوله‌های موجود در خیابان های شهر دیشموک نیازی به اعتبارات کلان ندارد و پر کردن این چاله‌چوله‌ها هر ماهه توسط شهرداری با ماسه و سیمان پر می‌شود اما متاسفانه بعد از ده روز دوباره به حالت اول بر می‌گردند.

وی افزود: چاله‌چوله‌های خیابان های شهر دیشموک فقط نیاز به اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی دارد و آن هم فقط ماهی کم دارد که اگر شهرداری اقدام به خرید ماهی بکند و در این گودال‌ها پرورش دهد.

 

این شهروند دیشموکی عنوان کرد: یک وقتی گودال‌های عمیقی که به نام دریاچه در چند متری دیشموک پر از آب وجود داشت خوشبختانه آن دریاچه‌ها پر شده‌اند و به خیابان‌های شهر سرایت کرده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان دیشموکی از وضعیت نامناسب خیابان های شهر دیشموک اظهار گلایه داشت و گفت: متاسفانه تمام خیابان های شهر دیشموک دارای این چاله‌چوله‌ها است و شهرداری نسبت به این وضعیت بی‌توجه است.

وی ادامه داد: مرتفع شدن چاله‌چوله‌های خیابانهای شهر دیشموک نیاز به اعتبارات میلیاردی ندارد و با اندک هزینه‌ای هم می‌توان مرتفع شوند.

این شهروند دیشموکی اظهار داشت: وجود چاله‌چوله‌های موجود در خیابانها مخصوصا خیابان پاسداران و همچنین فلکه ورودی شهر دیشموک و خیابان چویل در هنگام بارندگی و تردد ماشین‌ها برای عابرین مشکلات زیادی به وجود می‌آورند که عابرین سر تا پا خیس می‌شوند.

شهروند دیشموکی ابراز کرد: علاوه بر اینکه برای ماشین‌ها مشکلات زیادی به وجود می‌آورد ما عابرین را هم با مشکل روبه‌رو می‌کند که امیدوارم شهرداری دیشموک در این باره تمهیدات لازم را به کار گیرد.

گردشگر خوزستانی که از این مسیر گذری داشت گفت: دیشموک با داشتن طبیعت زیبا جای تامل دارد که خیابان های این شهر پر از چاله چوله باشد و همین چاله‌چوله‌ها سبب فرسودگی لاستیک و شکستگی فنرها و حتی تخریب جلوبندی ماشین می‌شود.

 در رابطه با اینکه ایام نوروز گذشت و شهرداری در این راستا اقدامات خوبی برای گردشگران نداشت امید می‌رود که به زودی چاله‌چوله‌های خیابان‌های شهر دیشموک را مناسب‌سازی کند تا مشکلاتی برای شهروندان به وجود نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک در این زمنیه به تسنیم گفت: در رابطه با چاله‌چوله‌های خیابان‌های شهر دیشموک شهرداری باید اقدانات لازم را به کار می‌گرفت تا برای شهروندان مشکلاتی به وجود نیاید.

هوشنگ رازی‌پور اظهار داشت:  سعی می‌شود تا پایان فروردین‌ماه چاله‌چوله‌های خیابان‌های شهر دیشموک مرتفع و بر زیباسازی شهر در اسرع وقت اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

امید است شورا و شهرداری دیشموک بجای سر و کله زدن در فضای مجازی و آوردن دلیل و برهان بی پایه و اساس، کمی به وضعیت موجود نگاه کرده و تدبیری بیاندیشند.

 

در پایان می توان گفت شهری که باید از بهترین مناطق استان و حتی کشور باشد، در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت از بی روحترین مناطق است و در وضعیت بدی به سر می برد.

 

گزارش فوق ناقص و خیلی مختصر به تحریر درآمد ولی ادامه دارد.......

حق جوابیه برای شورا و شهرداری محفوظ است.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک