آخرین اخبار

1. دى 1395 - 16:21   |   کد مطلب: 7237
نزدیک به چهار سال از حضور شهدای گمنام در شهر دهدشت میگذرد و شاهد هستیم که هیچ‌کدام از وعده‌های مسئولان که در خصوص ساماندهی یادمان شهدای گمنام داده‌اند عملی نشد و قبور این عزیزان در وضعیت بسیار بدی است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، شهدا را در پیشگاه خدا اجر و قربی‌ است ناگفتنی که در کلام نمی‌گنجد. در میان مردان قافله عشق عده‌ای عاجزانه از خداوند درخواست می‌کردند که پیکرهایشان غریبانه و مظلومانه بر زمین بماند تا مقتدای راستین صدیقه اطهر (س) شوند.

 

به قول سید شهیدان اهل قلم (شهدا و رزم‌آوران دلاور) اگر چه در زمین گمنام هستند، اما در آسمان، در بلندترین معارج جبروتی، میان عرش‌نشینان کسی از ایشان مشهورتر نیست.

 

تدفین شهدای گمنام در جای جای ایران اسلامی که با هدف اعزام سفیران نور و گسترش فضای معنویی فرهنگ ایثار و شهادت در سال های کذشته صورت می گیرد متاسفانه در برخی از نقاط با بی توجهی مسئولین مربوطه و عدم رسیدگی اولیه در ساخت مزار این شهیدان گمنام روبرو گردیده است.

 

فروردین ماه سال ۹۲ مردم شهر دهدشت برای نخستین بار میزبان دو شهید گمنام شدند، شهدایی که با استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولین روبه‌رو شد و شاید هنوز خیلی‌ها تشییع و تدفین باشکوه این دو شهید بزرگوار را به خاطر داشته باشند.

 

شهدای گمنام به ما یاد‌آوری می‌کنند، کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، در دل و جان مردم حضور خواهند داشت و ما به خود می‌بالیم که این شهدای سرافراز را در کنار خود داریم و به وجود پربرکت آن‌ها افتخار می‌کنیم.

 

اکنون بعد از نزدیک به چهار سال از حضور شهدای گمنام در شهر دهدشت، شاهد هستیم که هیچ‌کدام از وعده‌های مسئولان که در خصوص شهدای گمنام داده‌اند عملی نشد و قبور این عزیزان در وضعیت بسیار بدی است.

پایگاه خبری کهگیلویه

روزها سپری شد و علی رغم اینکه مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر دهدشت ارادت بسیار بالایی به این امامزدگان عشق دارند ولی ساماندهی قبور مطهر دو شهید گمنام به سرانجام نرسیده است.

 

در طی نشست‌هایی که در این خصوص برگزار می‌شود مسئولان هر بار با گفتن هر چه داریم از شهداست، ان‌ شاءالله به زودی این مشکل برطرف خواهد شد و قبور شهدای گمنام همچون نگین درخشان در پهنه‌ی وسیع کهگیلویه نمایان خواهند شد، جلسه را به اتمام می‌رسانند، اما حکایت هم‌چنان باقیست.

 

و آن‌چیزی که در این مدت تغییر نکرده است، بی‌توجهی مسئولان نسبت به مهمانانی است که روزگاری برای میزبانی‌ آن‌ها سر و دست می‌شکستند.

پایگاه خبری کهگیلویه

پس از گذشت نزدیک به ۴ سال و در ماه های پایانی دوره 4 ساله دولت تدبیر و امید، فضایی درخور شأن شهدای گمنام در دهدشت به وجود نیامده است و هیچ توجهی از طرف مسئولان به ساماندهی یادمان شهدای گمنام دهدشت نمی شود.

 

در این روز های بارانی رسیدن به بالای تپه و دیدن منظره ناخوشایند، احساس انزجار نسبت به بی‌حرمتی چند ساله در ساماندهی یادمان شهدا را در چهره هر کسی که با قصد زیارت روانه این مکان مقدس شده است، نمایان می‌کند.

 

مزار شهدای گمنام شهردهدشت بسیار مظلوم است، زیرا هیچ‌گونه رسیدگی نسبت به مزار این شهدای عزیز نشده  و این جای بسی تأسف است، پس از چندین سال تدفین این عزیزان هنوز بازسازی این قبور مطهر  به صورت کامل انجام نگرفته است.

پایگاه خبری کهگیلویه

از سال گذشته، پروژه ای برای قبور مطهر شهدای گمنام شروع شده است ولی پیشرفتی چشمگیری در آن مشاهده نمی شود بطوری که احساس می شود اولویت ساخت یادمان شهدای گمنام بعد از گذشت ۴ سال از ساخت پارکینگ هم کمتر بوده است!

 

در روزهای بارانی قبور مضلومیت این شهدای گمنام بیشتر از هر زمانی خود را نشان می دهد و تنها جوانان بسیجی هستند که به صورت خودجوش و و به عشق شهدا این قبور شهدا را میپوشانند تا آب باران وارد این مکان مقدس نشود.

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

از درست کردن یادمان برای شهدای گمنام که بگذریم، برای زائرین شهدای گمنام شهرستان دهدشت حتی ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی هم در نظر گرفته نشده است، از وجود نداشتن مکانی مناسب جهت نشستن، عدم سرویش بهداشتی و نمازخانه، نبود راه ارتباطی مناسب جهت زیارت که در زمان بارندگی و آبگرفتگی امکان تردد به آن نیست.

پایگاه خبری کهگیلویه

سرهنگ سعید برومند زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به حساسیت رسانه‌ها و ابهام‌هایی که درباره ساخت یادمان شهدای گمنام وجود دارد، بیان کرد: تأمین اعتبار از طریق استانداری و فرمانداری بر اساس کمیته برنامه‌ریزی مشخص می شود.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت اعتباری این یادمان با بنیاد شهید و سپاه نیست، افزود: بر اساس کمیته برنامه‌ریزی مبلغی به عنوان اعتبار ساخت تخصیص می‌دهند و مجری پروژه بسیج سازندگی یا پیمانکار شخصی تعیین می‌شود.

پایگاه خبری کهگیلویه

برومندزاده از واگذاری زمین محدوده تپه نورالشهدا به شهرداری برای فضاسازی خبر داد و تصریح کرد: در جلسه سال گذشته بخشی از زمین که متعلق به سپاه بود در قالب مصوبه‌ای به شهرداری واگذار شده است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه نیز در رابطه با وضعیت یادمان شهدای گمنام شهر دهدشت گفت: پروژه ساماندهی یادمان گلزار شهدای گمنام در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و بنیاد شهید در این زمینه مسئولیتی ندارد.

پایگاه خبری کهگیلویه

صمدی فرد تصریح کرد: متولی پروژه ساماندهی این یادمان باید به دغدغه مردم در مظلوم واقع شدن شهدای گمنام پایان دهند.

 

گذشته از وضعیت نامناسب مسیر دسترسی به قبور این دو شهید، در سال گذشته شاهد طراحی سازه ای به عنوان یادمان این شهدا بودیم که با اعتراض وسیع مردم شهر دهدشت همراه بود و موجب شد که این طراحی را تا اندازه ای مناسب تر کنند.

پایگاه خبری کهگیلویه

با وجود گزارش های متعدد در رسانه های مختلف کهگیلویه وانتقاد از طولانی شدن ساماندهی یادمان اما گوش کسی به خواسته مردم و خانواده شهدا و دغدغه جوانانی که وظیفه خود می‌دانند به رسم احترام و طلب شفاعت به مقام شهدا هر هفته در این مکان مقدس عرض ادب و فاتحه کنند بدهکار نیست.

 

آیا بهتر نیست با گذشت نزدیک به 4 سال از حضور این شهدای گمنام در دهدشت، با یک وحدت رویه بیش از این شرمنده شهدا نباشیم!

 

آیا بهتر نیست کمی از حرف فاصله گرفته و حق شهدای گمنام را بدور از در نظر گرفتن هر برنامه جانبی و  چشم داشتی انجام شود، شهدای عزیز پرستوهای گمنامی هستند که عاشقانه از تمام زندگی خود گذشتند و برای دفاع از میهن و شرف ایران اسلامی و ایجاد امنیت امروز تک تک ما، به جلگه بزرگ شهادت پیوستند!

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه؛ امید است تا مسئولان مربوطه با وحدت نظر و تعامل و با نگاه به وسعت بی انتهای از خودگذشتی شهدا و خانواده های انان، هر چه سریع تر به غربت شهدای گمنام در دهدشت پایان دهند.

 

در جامعه‌ شهیدپرور که آسودگی و پیشرفت ما مرهون خون هزاران شهید است دیدن چنین اتفاقاتی ذهن هر منصفی را آشفته می‌سازد.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک