آخرین اخبار

10. مهر 1395 - 23:27   |   کد مطلب: 6360
نکته قابل تآمل دیگر این است که با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از فرزندان این خطه در بدنه دولت و در پست های کلیدی به خدمت مشغول هستند چطور تا کنون نسبت به رفع این معضل تلاشی نکرده اند سوالی است که ذهن هر شنونده ای را به خود جلب میکند؟؟؟!!!

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، جمعی از اهالی بخش دشمن زیاری در اعتراض به عدم وجود شبکه های تلفن و اینترنت همراه در روستاهای خود ظهر امروز شنبه مورخه 95/7/10 در جلوی فرمانداری شهرستان کهگیلویه تجمع کردند.

در این تجمع که جوانان حضور داشتند و همگی از ساکنان بخش دشمن زیاری بودند با در دست داشتن پلاکارد هایی مبنی بر اینکه "تلفن و اینترنت حق مسلم ماست" بر لزوم هر چه بیشتر وجود شبکه های تلفن و اینترنت در این بخش تآکید داشتند.

در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات ذیل ماده 19 حقوق بشر که به تصویب شورای حقوق بشر سازمان ملل رسید، اینترنت و استفاده از آن جزیی از حقوق اولیه شهروندان هر جامعه میباشد.

اما در کمال ناباوری حدود 5 سال است که ساکنان بخش دشمن زیاری که جزء بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه میباشد و جمعیتی حدود ده هزار نفری دارد، از نعمت وجود تلفن ثابت بی بهره هستند و استفاده از اینترنت در این بخش امری کاملآ غیر ممکن است به طوری که حتی کوچکترین فایل با کمترین حجم لود نمیشود؟؟!!!

در این تجمع که جوانان حضور داشتند به علت عدم وجود شبکه های تلفن و اینترنت همراه در روستاهای بخش دشمن زیاری که تآثیر مفید و غیر قابل انکاری بر وضعیت آسایش و آگاهی بخشی عمومی و همچنین ایجاد روحیه نشاط و سرگرمی منطقه دارد، اعتراض داشتند و عنوان کردند سالهای زیادی است که تلفن ثابت در این منطقه کاملآ قطع است و خطوط ایرانسل در این منطقه غیرقابل استفاده است و به طور کامل به اینترنت دسترسی نداریم. همچنین عنوان کردند : چندین مرتبه به صورت حضوری و مکاتبه ای با مسولان صحبت کردیم و از آنان تقاضا کردیم که در این مورد ورود کنند اما تا کنون جوابی نگرفتیم.

با توجه به جمعیت بخش دشمن زیاری و اینکه یکی از بخش های مهم و تآثیر گذار شهرستان کهگیلویه میباشد، استفاده از خطوط تلفن ثابت و اینترنت همراه حق بسیار طبیعی ساکنان این منطقه است با وجود آنکه بخش مهمی از نیازهای روزمره در فضای مجازی صورت میپذیرد و استفاده از فضای مجازی در تمامی جنبه های زندگی اشخاص تآثیر گذار است اما در عصر ارتباطات محرومیت ساکنان این بخش بزرگ از این حقوق در نوع خود جالب و تقریبآ کم نظیر است!!!!

نکته قابل تآمل دیگر این است که با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از فرزندان این خطه در بدنه دولت و در پست های کلیدی به خدمت مشغول هستند چطور تا کنون نسبت به رفع این معضل تلاشی نکرده اند سوالی است که ذهن هر شنونده ای را به خود جلب میکند؟؟؟!!!

در پایان امیدواریم فرماندار محترم به عنوان نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در شهرستان در این مورد مانند دیگر موارد واقعآ تلاش خود را دو چندان کرده و تا حصول نتیجه برای مردم این بخش بزرگ دست از تلاش بر ندارند.

خبر و عکس: سید مصطفی گنجی

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک