آخرین اخبار

5. مرداد 1395 - 16:33   |   کد مطلب: 5648
آقای موسی خاتمی پور استاد دانشگاه و بسیجی کارآفرینی است که قید زندگی شهری را زده و توانسته است با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی که از ناحیه بسیج مقاومت کهگیلویه دریافت کرده است و با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی با راه اندازی کارگاه پرورش دام سبک به شعار سال جامه عمل بپوشاند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، اقتصاد مقاومتی راه حلی است که مقام معظم رهبری برای برون رفت از اقتصاد بیمار و متکی به نفت مطرح نمودند و باها در منویاتشان مورد تاکید قرار دادند.

 

کشاورزی و دامداری مردمی‌ترین بخش اقتصادی است که در اثر افزایش درآمدهای ارزی ناشی از نفت مورد غفلت قرار گرفته و به حاشیه رفته است. سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها یکی از موثرترین استراتژی‌های کاهش فقر و گرسنگی و بهبود توسعه پایدار است.

 

در شهرستان کهگیلویه ظرفیت های پنهان و مغفولی وجود دارد که در صورت حمایت و شناسایی قابلیت های بومی می تواند به عنوان راهکارهایی در اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی شهرستان باشد.

 

آقای موسی خاتمی پور استاد دانشگاه و بسیجی کارآفرینی است که قید زندگی شهری را زده و توانسته است با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی که از ناحیه بسیج مقاومت کهگیلویه دریافت کرده است و با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی با راه اندازی کارگاه پرورش دام سبک در روستای چارمه شهرستان کهگیلویه به شعار سال جامه عمل بپوشاند.

 

وی يكي از پرورش دهندگان تازه كار دام سبك در روستای چارمه شهرستان کهگیلویه است كه با پشتكار و قاطعيت تمام مشغول به كار است.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

وي در خصوص شرايط و چگونگي شروع اين كار، اظهار كرد: در سال هاي گذشته شغل هاي مختلفي را تجربه كردم اما موفق نبودم و خودم علاقه به كارآفريني داشتم.

 

خاتمی پور که دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته کشاورزی و از اساتید دانشگاه های شهر دهدشت است گفت: در کنار تدریس در دانتشگاه به دنبال شغل های دیگر نیز بودم تا اینکه بعد از تحقیقات زیاد از طريق يكي از دوستان با سازمان بسيج سازندگي آشنا شدم.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

پرورش دهنده دام سبك روستای چارمه کهگیلویه با بيان اينكه سازمان بسيج سازندگي با ارائه تسهيلات به عرصه هاي اقتصاد مقاومتي مرا به داشتن شغلی دیگر اميدوار کرد گفت: با دريافت وام 15 ميليوني عرصه اقتصاد مقاومتي؛ كارگاه پرورش دام سبك را در روستا چارمه کهگیلویه راه اندازي كردم و توانستم براي 2 نفر اشتغالزايي كنم.

 

فعال اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه بسياري از آشنايان من را از آغاز كار مي‌ترساندند گفت: همه مي‌گفتند ضرر مي‌كني و اينكه اين كار در شان تو نيست اما با توكل بر خدا دل را به دريا زدم و ديدم كه سود بسيار فراواني دارد به خصوص با توجه به اينكه به نيت لباس عمل پوشاندن به بيانات حضرت آقا مبني بر جهاد اقتصاد نيز بود هم بركت بسيار زيادي دارد.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

خاتمی پور با اشاره به اینکه از سود کارگاه پرورش دام رضایت دارم افزود: درآمد در این کار معمولا در فصل فروش دام یعنی پاییز و بهار است.

 

وي با بيان اينكه در اولين دوره با 40 گوسفند كار خود را آغار كردم گفت: در حال حاضر 80 دام سبک دارم وخوشبختانه بازار فروش گوسفند در هر شرايط خوب است و هيچ وقت گوشت گوسفند روي دستت باقي نمي ماند.

پایگاه خبری کهگیلویه

پرورش دهنده دام سبك روستای چارمه با بيان اينكه هيچ وقت فكر نمي كردم با ایجاد این کارگاه پرورش دام بتوانم به چنين سودآوري دست بيابم گفت: اين موفقيت را مديون بسيج سازندگي شهرستان هستم كه با سرمايه گذاري در ترويج سياست هاي اقتصاد مقاومتي قدم خيري در موفقيت جوانان برداشته است.

 

وي با بيان اينكه فروش گوسفند از 300 هزار تومان آغاز مي‌شود تا حدود 900 هزار تومان كه با توجه به شرايط وزني و گوشتي گوسفند متفاوت است گفت: با درامدي كه در اين عرصه به دست آوردم تصميم دارم كار خود را گسترش بدهم و در سال آينده با جديت بيشتر به كار خود ادامه دهم تا بلكه سهمي در تقويت اقتصاد كشورم داشته باشم.

پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، این شهرستان دارای پتانسیل های فراوانی در زمینه کشاورزی و دامداری است و برای افزایش جذابیت و استفاده از این ظرفیت‌ها لازم است از علوم روز استفاده شود. بهبود تولیدات دامی با هدف افزایش شیر، گوشت و سایر محصولات دامی برای افزایش راندمان ضروری است؛ به گونه‌ای که با افزایش سودآوری زمینه تشویق افراد به اموراتی چون کشاورزی و دامداری افزایش یابد.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک