آخرین اخبار

24. تير 1395 - 21:55   |   کد مطلب: 5565
حاشیه‌های نشست شورای شهرستان کهگیلویه با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه:
بودجه۵۰میلیون‌تومانی سکوهای ورزشگاه دیشموک برگشت خورد/ در دیشموک و چاروسا همه نهادها خود را رئیس ورزش می‌دانند
وی تشریح کرد: در دیشموک و چاروسا همه در ورزش دخالت می‌کنند درحالی که در دهدشت چنین نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کهگیلویه، صبح امروز اعضای شورای شهرستان کهگیلویه با دعوت از رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن درخواست از او جهت ارائه عملکرد در سال۹۴، تشریح برنامه‌های این اداره جهت توسعه ورزش شهرستان در سال ۹۵ را جهت بررسی مشکلات و موانع، خواستار شدند.

نماینده های شورای شهر دهدشت و بخش مرکزی در این نشست غیبت بودند.

در این جلسه اقبال اکبری، با بیان اینکه ورزش منطقه صاحب ندارد، افزود: برای برگزاری یک جام باید هفت خان رستم را طی کرد.

 

 

رئیس شورای شهرستان کهگیلویه گفت: ضعف مدیریت باعث دخالت دیگر مسئولان در ورزش می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر دیشموک ادامه داد: کسانی که از ورزش سر در نمی‌آورند نباید در این حیطه دخالت کنند.

 

وی همچنین از مدیر ورزش و جوانان کهگیلویه خواست تا در خصوص وضعیت سالن نیمه‌کاره ورزشی دیشموک، بحث چمن و سکوهای ورزشگاه آزادی دیشموک و زمین‌های‌نیمه کاره ورزشی روستاهای شهرستان توضیحاتی ارائه دهند.

 

آقای غندی نماینده شورای شهر سوق هم با شاره به اینکه، در چندسال اخیر ورزش سوق مورد بی‎‌لطفی قرار گرفته است، تصریح کرد: از توپ گرفته تا دیگر تجهیزات محروم هستیم و فقط ۴ میلیون تومان بابت تعمیرات دریافت کردیم.

آقای ایزدخواه نماینده شورای شهر چاروسا هم در این نشست گفت: بحث ورزش چاروسا را باید از صفر آغاز کرد و رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه باید توضیح دهد که چه کاری برای ورزش منطقه قلعه‌رئیسی کرده است.

وی، زمین خاکی و نیمه‌کاره قلعه رئیسی را از مهمترین مشکلات ورزشکاران چاروسا عنوان کرد و گفت: در بحث زیرساخت‌ها هیچ ملاحظه‌ای به بخش چاروسا از سوی مسئولان نشده است.

آقای امیدواری به عنوان نماینده شورای جاورده هم در این نشست حضور پیدا کرده و گفت: سالن ورزشی جاورده نه فقط نیمه‌کاره ماند بلکه زمین‌ورزشی آن هم هیچ پیشرفتی نکرد.

وی با بیان اینکه، مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به ما دروغ گفت، تصریح کرد: قول بهره‌برداری زمین چمن به جاورده داده شد ولی عملیاتی نگردید.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه هم در این نشست در پاسخ به اعضای شورای شهرستان کهگیلویه به عنوان نماینده مردم، اظهار کرد: عدم آگاهی مردم در مورد قوانین ورزش یکی از معضلات مهم در حیطه ورزش در دیشموک و چاروسا است.

سید مسعود تقوی‌نژاد گفت: در این دو بخش برخی اشخاص به جهت منافعی که در ورزش دارند و ایجاد اختلال از سوی یک‌سری نهادها در بحث ورزش اجازه ساماندهی را در ورزش نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه، ساماندهی در مسئولیت‌ها را انجام داده‌ایم و هر هیئت را به یک شخص واگذار کردیم و نمایندگان ورزش و جوانان در دو بخش چاروسا و دیشموک را تعیین شد، اضافه کرد: باز هم می‌بینیم، دادستان، کلانتری وبخشدار همه در ورزش دخالت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان در ورزش دخالت می‌کنند و در دیشموک و قلعه رئیسی همه از جمله رئیس دادگاه خود را رئیس ورزش می‌دانند.

 

تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه، این نهادها هم مجبورند دخالت کنند چرا که در عید نوروز جامی برگزار می‌شود بدون هیچ گونه مجوزی از ورزش و جوانان، قریب۷ میلیون پول از جوانان مردم گرفته شد و یکی از این آقا نمی پرسد مجوز شما از کجاست که این همه پول را از مردم می‌گیرید.

وی خاطرنشان کرد: اشخاصی که در ورزش به دنبال منافع شخصی هستند باید کنار گذاشته شوند.

تقوی‌نژاد، در پاسخ به رئیس شورای شهرستان کهگیلویه، که گفت " برای برگزاری یک جام باید هفت خان رستم را طی کرد"، بیان داشت: اگر قانون رعایت شود نیازی به طی کردن هفت خان رستم نیست، قانون فصل الخطاب است.

وی گفت: مشکل عمده در چاروسا و دیشموک نبود صاحب در ورزش است.

تقوی‌نژاد اضافه کرد: یک نفر در قلعه رئیسی جام برگزار می‌کند و ورودی می‌گیرد، امام جمعه و دادگاه حمایت می‌کنند، مسئول ورزش و جوانان باید چکار کند.

وی تشریح کرد: در دیشموک و چاروسا همه در ورزش دخالت می‌کنند درحالی که در دهدشت چنین نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه، در سال ۹۴ اعتبارات ما براساس اماکن هر منطقه بود، گفت: سه منطقه دیشموک، سوق و قلعه رئیسی را به یک اندازه ملاحظه کردیم.

تقوی‌نژاد گفت: به سه منطقه دیشموک، چاروسا و سوق در سال ۹۴ به هرکدام ۵ میلیون تومان اعتبار در قالب نقد یا تجهیزات اهداء کردیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه تصریح کرد: ۱۰ طرح حوزه ورزش کهگیلویه را برای کمک احتمالی ۱۴ میلیارد تومانی از سوی نفت، پیشنهاد دادیم.

وی، با بیان اینکه در دیشموک قریب۴۰۰ورزشکار سازمان یافته وجود دارد، بیان داشت: این تعداد در دهدشت قریب۲۰۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته که بیمه ورزشی دارند، هستند.

رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه گفت: شخصی جام برگزار می‌کند و قریب به ۷ میلیون پول ورودی می‌گیرد و درحد یک میلیون لوح و کاپ و جایزه به ورزشکاران می‌دهد، باقی پول را خدا می‌داند چکار می‌کند که بخشدار منطقه باید دخالت کند و این قضیه را سفت و سخت پیگیری کند.

این مسئول اضافه کرد: بخشدار منطقه از لحاظ امنیتی اگر تشخیص دهد جامی نباید برگزار شود، باید لغو شود ولی بخشدار از لحاظ کار اداری ورزش و جوانان و فنی، اجازه دخالت ندارد.

وی با بیان اینکه اگر اعتبار نفت برسد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، گفت: از بحث۱۴میلیارد تومان نفت، ۶۰۰ میلیون تومان برای زمین قلعه رئیسی، ۳۰۰ میلیون تومان برای زمین جاورده و همچنین تکمیل سالن نیمه‌کاره ورزشی دیشموک را در دستور کار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ورزش اسفندان هم در بحث اعتبار نفت در دستور کار ما می‌باشد.

این مسئول، ضمن گلایه از عدم پیگیری مسئولان دیشموک در بحث اعتبار اختصاص یافته سکوهای ورزشگاه زمین چمن آزادی دیشموک، گفت: در مدت دوسال گذشته قریب۵۰میلیون تومان برای سکوهای ورزشگاه آزادی دیشموک اعتبار اختصاص داده شد ولی به دلیل عدم توجه مسئولان و پیگیر نبودن آنها، بودجه برگشت خورده است.

وی، طرح‌های نیمه‌کاره از جمله زمین چمن قلعه رئیسی، سالن ورزشی دیشموک، سالن۱۲۰۰نفره دهدشت، سالن نیمه‌کاره چنگلوا را از جمله اولویت‌های درخواستی از رئیس جمهور در سفر همراه با هیئات دولت به استان در آینده نزدیک، عنوان کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن تقدیر از هیئت فوتبال دیشموک، گفت: در دیشموک ۱۶ تیم باشگاهی دارای مجوز رسمی وجود دارد که از این لحاظ در استان سرآمد است.

 

 انتهای پیام: وحید آهنگ

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک