آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1395 - 22:16   |   کد مطلب: 5300
مأموران منابع طبیعی شهرستان چرام شبانه اقدام به قلع و قم باغات دمه بخش سرفاریاب کردند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، در حالی که کشاورزان در جریان کار قرار نداشتند به گفته گروهی از کشاورزان که درختانشان قطع شده بود منطقه دمه سادات سال های بسیار دور توسط پدران و اجدادشان کشاورزی می‌شده و تنها منبع درآمد مردم این منطقه از این زمینهای حاصل خیز بوده است.

 

شاهدان و کشاورزان اضافه کردند که چند صد درخت و یا شاید چند هزار درخت در یک اقدام خلاف عرف توسط منابع طبیعی قطع و بدینوسیله نان خانواده‌های فقیر از سفره‌شان گرفته شد.

پایگاه خبری کهگیلویه
جمعی از مردم و کشاورزان تجمعی اعتراض آمیز جلوی منابع طبیعی برگزار کردند و خواستار توقف قطع درختان خویش شدند و از رئیس و پرسنل منابع طبیعی خواستند که دلیل و علت قطع شبانه درختان راتوضیح دهند.

 

سید حسین بامزر عضو شورای شهر سرفاریاب از جمله کشاورزان دمه نقل از رئیس منابع طبیعی جناب آقای پیراسته گر گفت که قطع درختان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منابع ملی متعلق به امام زمان می‌باشد و کسانی که در این زمین‌ها درخت کاشته‌اند و کشاورزی کرده‌اند متخلف هستند و زمین‌ها باید به صاحب اصلیش امام زمان برگردد.

پایگاه خبری کهگیلویه
وی افزود: سخنان منابع طبیعی در حالی است که این زمین‌ها از ده نسل گذشته به ما رسیده و از صد‌ها سال پیش کشاورزی بوده و در اختیار ما بوده و تقسیم نامه اجداد ما از سال های بسیار دور شاهد این ادعای ما  می
باشد.

 

 

وی بر درخت سیب ۳۰۰ ساله در دمه اشاره کرد و گفت که این خود سندی برکشاورزی بودن و مالکیت مردم این منطقه می‌باشد.

پایگاه خبری کهگیلویه
کشاورزان از پرسنل منابع طبیعی خواستار حداقعل حقوق قضایی و قانونی خویش شدند اما رئیس و ماموران منابع طبیعی از نشان دادن حکم قضایی به مردم سر باز زدند.

 

شاید همه دیوار نویسی‌های منابع طبیعی را دیده باشید که نوشته‌اند شکستن شاخه‌ای از درخت همانند شکستن بال و پر فرشتگان است اما بریدن هزاران درخت را چگونه توجیه کنند، خدا داند.

تصاویر تکمیلی: 
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک