آخرین اخبار

24. آبان 1394 - 19:51   |   کد مطلب: 3882
کی از انواع مواد مخدر که در هرجایی به سهولت یافت می شود، سیگار است که با قیمت اندک، هر شخصی و با هر رده سنی حتی کودک هم به مغازه مراجعه کند به فروش می رسد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، یکی از عواملی که هر جامعه ای را تهدید می کند و موجب این می شود که نیروی توانا و فعال جوانان را بگیرد و آنان را از کار و تحصیل بازدارد و یا کانون گرم خانواده ها را از هم بپاشد، مساله اعتیاد به مواد مخدر از هر نوع آن است که کشور ایران هم به دلیل همسایگی با کشور افغانستان که از تولیدکنندگان بزرگ مواد مخدر است، سالیانه هزینه های سنگینی را صرف مبارزه با این پدیده شوم خانمان برانداز می کند .

 

اما کسانی در این بین هستند که نقش محوری را بازی می کنند و آنها پخش کنندگان و یا به اصطلاح عامی آن ساقی های مواد مخدر هستند که به سهولت و بعضا با قیمت اندک آن را در اختیار مصرف کنندگان مواد مخدر قرار می دهند.

 

یکی از انواع مواد مخدر که در هرجایی به سهولت یافت می شود، سیگار است که با قیمت اندک، هر شخصی و با هر رده سنی حتی کودک هم به مغازه مراجعه کند به فروش می رسد.

 

اما در بین همه این مغازه دارن افرادی هستند که به خاطر سلامت جامعه و رزق و روزی حلال و بدون شبهه دست به این کار نمی زنند و سیگار در مغازه آنها یافت نمی شود و به فروش نمی رسانند. امشب که در حال قدم زدن در خیابان دکتر شریعتی دهدشت بودم، نوشته ای روی شیشه یک مغازه فروشگاه مواد غذایی(سوپرمارکت،به دلیل اینکه کلمه انگلیسی بود به کار نبردم) توجه ام را به خود جلب کرد و برای من جالب توجه بود که این مغازه دست به این کار خوب و خداپسندانه زده است:

پایگاه خبری کهگیلویه

«دخانیات موجود نیست، ترک سیگار موجب سلامتی و افزایش طول عمر می شود» این جمله ای بود که روی شیشه مغازه آقای علی آموس نوشته شده بود.

پایگاه خبری کهگیلویه

از او پرسیدم که هدف شما از این کار چیست؟

 

آقای آموس جواب داد: مشاهده می کردم در برخی مغازه ها تصاویر نامناسب درج شده بود و از طرفی هم برای فرهنگ سازی عدم استعمال دخانیات در بین مردم و جوانان این کار را کردم و قصد دارم که هر از چند گاهی یک پیام فرهنگی روی شیشه مغازه درج کنم، وی در ادامه گفت که برخی افراد من را از این کار نهی می کنند و می گویند که سیگار بفروش!

پایگاه خبری کهگیلویه

تشکر کردم از آقای آموس و خداحافظی کردم و از فروشگاه مواد غذایی خلیج فارس خارج شدم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهکگیلویه، جا دارد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد امربه معروف و نهی از منکر که از متولیان فرهنگ در شهرستان هستند به عنوان تشویق و فرهنگ سازی صحیح و همچنین نهی از منکر درست وهنری که از سوی آقای علی آموس انجام گرفته است، تقدیر و تشکر کنند تا دیگر کسبه و بازاریان دهدشت به سوی همچین کارهای درستی تشویق شوند.

گزارش و عکس: علی آذرنژاد

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک