آخرین اخبار

3. آبان 1394 - 19:30   |   کد مطلب: 3739
امام جمعه دیشموک، با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش نباید سیاسی و ملعبه شخص و گروه خاصی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نگاه آموزش و پرورش اگر سیاسی شود، قطعاَ مخرب خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، بعد از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک با حضور امام جمعه، و مسئولان این شهر، رئیس اداره آموزش و پرورش قلعه‌رئیسی و معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مراسمی که با حاشیه‌هایی از جمله کمبود فضا برای حضار در محل سالن نمازخانه گرفته تا اظهار منصور صالح‌زاده مبنی بر معرفی وی از طرف سید قادر لاهوتی اصلاح‌طلب شهرستان کهگیلویه برای قبول این مسئولیت و گلایه از عدم حضور برخی مدعوین تا رد برخی اظهارات رئیس جدید آموزش و پرورش دیشموک توسط معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان وجود داشت.

این مراسم تحت تأثیر انتقاد یکی از فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش دیشموک از  انتقال دائم و یکجای بیش از 16 نیروی انسانی خانم در ابتدای سال جدید قرار داشت که معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، انتقال خانم‌های فرهنگی موضوعی مربوط به شورای برنامه‎ریزی استان بود از منتقدین و رسانه‌ها خواست تا در این‌ خصوص از وی سئوال نشود.

به گزارش كهگيلويه، بعد از پایان مدت دولت اصولگرایی احمدی‌نژاد و مدیریت سید هادی نورالدینی و سرپرستی سید موسی موسوی در آموزش و پرورش دیشموک، مدیریت آموزش و پرورش این منطقه به عارف‌نژاد برای مدت یکسال و 6 ماه رسید که خیلی‌ها اعتقاد داشتند علاوه بر نظر مثبت نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس در انتصاب وی، موافقت لاهوتی و منطقیان را هم داشت، اما بعد از گذشت این مدت و با توجه به فشارها به اداره‌کل، مسئولان ترجیح دادند مدیریت آموزش و پرورش دیشموک را تغییر دهند.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از ورود مسائل سیاسی به حوزه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، افزود: به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید توجه ویژه شود.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه، نگاه ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ممکن است عواملی در این نهاد باشند که از به نتیجه رسیدن تعلیم و تربیت جلوگیری کنند ولی نگاه به این نهاد مقدس باید همه‌جانبه باشد، نگاه صرف سیاسی قابل قبول نیست.

وی، اولویت قرار گرفتن سیاست نسبت به تعلیم و تربیت برخی مواقع  در آموزش و پرورش را امری نادرست دانست و اضافه کرد: اینکه عده‌ای مدیریت در یک منطقه از آموزش و پرورش را سهمیه فلان شخص قرار دهند و سهمیه منطقه دیگری را سهم بهمانی بدانند، اصلاً درست نیست.

امام جمعه دیشموک، با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش نباید سیاسی و ملعبه شخص و گروه خاصی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نگاه آموزش و پرورش اگر سیاسی شود، قطعاَ مخرب خواهد بود.

محمودی‌اصل با بیان اینکه، نگاه حزبی و سیاسی آموزش و پرورش باید از مدیران گرفته شود، متذکر شد: همه گروه‌های مختلف برای پیشرفت تعلیم و تربیت در دیشموک، رئیس جدید را همکاری کنند.

در ادامه راه‌خدا عارف‌نژاد رئیس سابق آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه در مدت قریب به یکسال و پنج ماه تمام تلاش مدیریت خود را در راستای پیشرفت این منطقه داشت، کمبود فضای فیزیکی آموزشی و کمبود و حتی در برخی موارد محرومیت مطلق از نیروهای تخصصی در آموزش و پرورش را از مهم‌ترین مشکلات زمان مدیریتی خود دانست.

وی با بیان اینکه در مدت زمان مدیریت خود، بیش از پنج آموزشگاه مشکلات فضای آموزشی‌شان برطرف شد، نصب چهار مدرسه پیش ساخته و ساخت مدرسه در روستای سرگچ به کمک گروه‌های جهادی، آماده بهره‌برداری بودن ساختمان مدرسه ده‌گروه به کمک بنیاد برکت را از دیگر کارهای صورت گرفته در زمان خود عنوان کرد.

رئیس جدید آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه اخلاق‌مداری، دین‌مداری و امانت‌داری را در مدیریت خود پیش خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلب هستم و به اصلاح‌طلبی خود افتخار می‌کنم.

منصور صالح‌زاده با بیان اینکه صداقت، متانت و امانت‌داری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهم، از پایبندی به اصولی از جمله توکل بر خدا، تفکر و تلاش در خدمت خود گفت و خاطرنشان کرد: در مقوله تلاش از هیچ کوششی برای خدمت در راستای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش این منطقه دریغ نکردم.

وی عدم وجود تفاهم و اعتدال را یک ضعف بزرگ دانست و گفت: اینکه برخی‌ها تلاش برای آبروریزی دوست خود دارند درست نیست.

این مسئول با بیان اینکه تلاش کنیم بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باعث تخریب نیروهای بومی این منطقه نشود، متذکر شد: خیلی‌ها در قبول مدیریت آموزش و پرورش دیشموک از طرف بنده، مسائل سیاسی را به میان آوردند.

وی با گلایه از عدم حضور برخی مدعوین در مراسم تودیع معارفه، گفت: سید قادر لاهوتی بنده را برای قبول این مسئولیت معرفی کرد.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه، با منطقیان و حجت‎الاسلام بزرگواری تماس‌هایی داشته‌ و از آنها رخصت گرفته‌ام، تصریح کرد: مطمئن باشید با تعامل خوب با طیف‌های گوناگون برای پیشرفت عرصه تعلیم و تربیت این منطقه تلاش زیادی خواهیم کرد.

انتهای پیام:و./آ

دیدگاه‌ها

احسنت بر صالح زاده

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک