آخرین اخبار

8. بهمن 1393 - 14:07   |   کد مطلب: 226
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد
آغاز بادامکاری 100 هکتار از اراضی سوق
رئیس منابع طبیعی از آغاز بادام‌کاری 100 هکتار از اراضی ملی در منطقه‌ خلیفه‌ای از توابع بخش سوق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، قدرت‌الله آویزش رئیس منابع طبیعی کهگیلویه در حاشیه آغاز بادامکاری 100 هکتار از اراضی سوق در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مناسب بودن گونه‌های بومی از نوع کنار و متناسب با منطقه خلیفه‌ای این میزان از اراضی از امروز کاشت می‌شود

 

وی تناسب آب و هوایی و خاک منطقه را از دلایل انتخاب جهت جنگل‌کاری با گونه بومی کنار دانست و افزود: با مطالعات کارشناسی و رایزنی با مردم روستا 100 هکتار از اراضی خلیفه‌ای به این منظور اختصاص یافته و در حال غرس نهال است.

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه با اشاره به بادامکاری 70 هکتار از اراضی منابع ملی که سال گذشته در همین منطقه انجام شده بود سیاست‌های سازمانی مبنی بر توسعه فضای سبز و بالا بردن سرانه جنگل جهت جلوگیری از تخریب و تصرف عدوانی توسط مردم و جلوگیری از فرسایش خاک را از مهمترین دلایل جنگ‌کاری عنوان کرد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: کاشت نهال در عرصه‌های ملی زمینه رونق اقتصادی منطقه، ایجاد تفرجگاه مناسب و توسعه فضای سبز را خواهد داشت.

 

رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه تثبیت مالکیت و جلوگیری از به یغما رفتن اراضی ملی توسط سودجویان و متصرفین را از اهداف منابع طبیعی در جنگ‌کاری و بادام‌کاری در عرصه‌های ملی خواند و گفت: سال‌جاری 113 هزار نهال بومی و متناسب با آب و هوای اقلیمی تهیه و در هفته درختکاری به صورت رایگان در اختیار کشاورزان، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار داده می‌شود.

 

به گفته آویزش یک‌هزار و 820 هکتار از اراضی منابع ملی در سطح شهرستان کهگیلویه با مشارکت مردم و حمایت مجامع محلی و صاحبان عرف تاکنون بادام‌کاری شده است.

 

 

انتهای پیام: و/آ

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک