آخرین اخبار

10. خرداد 1402 - 14:35   |   کد مطلب: 11188
در چند سال اخیر برخی آرایشگران پا در کفش پزشکان کرده و اقدام به انجام امورات پزشکی می‌کنند.

در چند سال اخیر کارهای زیبایی پوست در آرایشگاه های زنانه و مردانه به شدت رواج پیدا کرده و  هنوز هیچ‌کس دقیق نمی‌داند چطور شد که آرایشگاه‌ها یک شبه احساس کردند می‌توانند برای رسیدن به قله زیبایی در هر مسیری گام بردارند و بدون داشتن تخصص‌های لازم، سلامت انسان ها را برای دریافت پول بیشتر به خطر بیندازند!

 

 آرایشگاه‌ها طبق تعهدی که دارند باید فقط در حوزه آرایشی به بانوان خدمات ارائه کنند، اما این روزها یکی از بزرگ ترین آسیب آرایشگاه‌های زنانه، دخالت مستقیم و غیرمستقیم  آرایشگران در امور پزشکی است که سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

در تبلیغات پر رزق و برق این آرایشگاه ها انجام تاتو و خالکوبی، بوتاکس، تجویز وفروش داروهای لاغری و چاقی، لیزر درمانی، هیدرودرمی، پیلینگ پوست، سوراخ کردن گوش، بینی،  ناف و خیلی از موارد دیگر تنها بخشی از مواردی است که در آرایشگاه‌ها و البته زیر پوشش کار اصلی آنها انجام می‌‌شود و درآمد خوبی را هم نصیب مسئولان این آرایشگاه‌ها می‌کند که  دخالت آرایشگران در امور پزشکی است و این امر در حالی اتفاق می افتد که به راحتی هر ارایشگاه بر روی کارت و پوستر تبلیغاتی خود این عنوان را به راحتی چاپ کرده و در اختیار عموم قرار می دهند اقداماتی که به منظور زیبایی صورت می‌گیرد و جنبه درمانی دارد و می تواند به پوست آسیب برساند.

 

کارهای زیبایی و بهداشتی باید زیر نظر بزشکان و متخصصان امر، ضمن رعایت اصول بهداشتی انجام شود چرا که فردی که دارای هیچ نوع تخصصی در این زمینه‌ نیست می تواند موجب آسیب زدن به زیبایی فرد شود و  خطر بروز عفونت‌ از انتقال بیماری‌های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت را نیز در پی داشته باشد.

 

همواره متولیان امر تاکید دارند که انجام خدمات زیبایی مرتبط با پزشکی در آرایشگاه‌ها تخلف بوده و دخالت در امر پزشکی محسوب می‌شود زیرا تهدیدکننده سلامت افراد است و چه بسا تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

 

متأسفانه دخالت در امر پزشکی تنها به آرایشگاه های زنانه خلاصه نشده و در سالیان اخیر این امر به ارایشگاه های مردانه نیز سرایت کرده و برخی از اقداماتی مانند بوتاکس و تزریق ژل در این آرایشگاه برای اقایان  نیز صورت می گیرد‌.

 

آرایشگاه‌‎ها فقط باید در حوزه آرایشی و براساس قوانین موجود در جواز کار آرایشگاه‌ها که در حوزه فعالیت‌شان تعریف شده است به مشتریان خود خدمات ارائه کنند.

اعمال زیبایی مانند بوتاکس و ... در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه ممنوع بوده زیرا جراحی تخصصی فقط در صلاحیت پزشک متخصص یا پزشکان دوره دیده است و انجام این موارد زیبایی در مراکز غیر مجاز مداخله در امور پزشکی بوده و منجر به عوارض شدید و غیرقابل جبران خواهد شد.

 

«بر اساس ماده یک و ماده هفت قانون تعزیرات حکومتی مورخ اسفند ۱۳۶۷ ایجاد موسسات پزشکی غیرمجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت از نظر تخصصی جرم است و متخلف به مجازات محکوم می‌شود.

 

 بر اساس این قانون در مرحله اول، تعطیلی موسسه و ضبط تمام ملزومات آن به نفع دولت انجام می‌شود و در مراحل بعدی علاوه بر مجازات‌های مرتبه اول متخلفان به جریمه نقدی، معرفی به دادسرا و برخورد کیفری نیز محکوم خواهند شد.»

 

حال باید دید چرا این قانون به صورت درست اجرایی نمی شود و بازرسان با این موارد برخورد نمی کنند و روزانه شاهد تبلیغات گستره این دست موارد توسط آرایشگاه ها هستیم.

امید است نظارت های متولیان امر بر روی اینگونه اماکن بیش از پیش افزایش یابد و روزی برسد که هیچ کسی وارد کاری که سر رشته ای از آن ندارد، نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک