آخرین اخبار

3. آذر 1401 - 7:48   |   کد مطلب: 10935
ساماندهی کشتارگاه دهدشت؛ سالهاست مسئله این است!
مصوبه ای که بارها در دهدشت تصویب شد اما نتیجه ای نداشت

در سال های گذشته گزارش های زیادی از نشست های شورای سلامت و وضعیت کشتارگاه دهدشت از سوی رسانه ها منتشر شده است ولی تاکنون گویا سلامت مردم برای مسئولان جدی گرفته نشده است.

 

 

 

همچنان بعد از چندین سال هنوز در جلسه شورای سلامت وضعیت ساماندهی کشتارگاه دهدشت مصوبه غیراجرایی این شورا است.

 

 

 

 در همین راستا عصر امروز در آخرین بررسی کشتارگاه مشترک دام ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام با حضور شهرداران این شهرها و سایر اعضای کمیته پسماند در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

 

 

 

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در این نشست گفت: در مورد کشتارگاه موضوعات مختلفی مطرح است که با توجه به گزارشات و مصوبات پیشین در این خصوص هنوز شاهد کندی و کم کاری از سوی متولیان این مجموعه به لحاظ رعایت استانداردهای مد نظر دامپزشکی هستیم.

 

 

 

 عبدالعزیز موسوی با اشاره به اینکه هنوز مشکلات کشتارگاه مشترک ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام پابرجا است که شهرداری‌ها در این خصوص کم لطفی دارند و جا دارد با یک همت ویژه این مهم را به سرانجام برسانند تا این هزینه‌ای که از بیت‌المال گذاشته شده از بین نرود افزود: آنچه امروز مهم است وجود و فعالیت کشتارگاه دام با توجه به حساسیت رعایت استانداردهای بهداشتی با مدیریت کامل و دقیق است.

 

 

 

وی تصریح کرد: در نخستین فرصت باید استانداردهای مد نظر دامپزشکی شهرستان انجام وطی فرصت یک ماهه شوراها و شهرداری های دهدشت و چرام به طور مشخص در مورد نحوه مدیریت یکپارچه آنجا به توافق برسند یا کشتارگاه توسط یکی از شهرداری‌ها قبول مسئولیت شود.

 

 

 

موسوی ادامه داد : در صورتی که مدیریت کشتارگاه قرار است به صورت مشترک ادامه داشته باشد باید نوع مدیریت به شکل کاملا مسئولانه و پاسخگو تعیین شود تا بتوانیم بر اساس آن اقدامات اصلاحی را برای رفع هر چه سریع‌تر مشکلات کشتارگاه مشترک انجام دهیم.

 

 

 

وی با اشاره به موضوع جابجایی سایت زباله شهر دهدشت بیان کرد: در حال حاضر بدلیل ملاحظات زیست محیطی امکان جابجایی سایت زباله وجود ندارد و شهرداری موظف است تا ساماندهی و استقرار سایت بازیافت در شهرستان سازو کارهای لازم را در امحا زباله بصورت اصولی بکار گیرد.

 

 

 

 

 

با این تفاسیر ؛ وضعیت نابسامان کشتارگاه مشترک دهدشت _ چرام سال‌ها در جلسات مطرح ‌می‌شد و هر بار مسئولان وعده ساماندهی این کشتارگاه را می‌دادند.

 

کشتارگاهی که مستقیم با جان و سلامت مردم سر و کار دارد و ساماندهی آن نیازمند عزم جدی همه مسئولان را می‌طلبد.

 

 

 

با توجه به مشکلات موجود، وضعیت کنونی کشتارگاه مشترک ۲ شهرستان که تهدید جدی برای سلامت مردم را در پی دارد، می‌طلبد متولیان این ۲شهرستان یکبار برای همیشه به مشکلات این کشتارگاه خاتمه دهند و در ضرب‌الاجل تعیین شده به مناقشات فی مابین شهرداری های این ۲شهرستان پایان داده شود.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک