آخرین اخبار

19. شهريور 1401 - 15:29   |   کد مطلب: 10839
مسئولان دامداران کهگیلویه را دریابید
" شیر تو شیر " بازار شیر در کهگیلویه!+عکس و فیلم
برخی از دامداران کهگیلویه شیر برگشتی خود از شهرستان بهبهان را جلوی فرمانداری تخلیه کردند و اعلام کردند: جلسات متعددی گرفته می شود اما هیچ کدام از مصوبات نشست ها اجرایی نمی شود.

دامداران از جمله اقشار زخمت کشی هستند که به مدد تولید انواع فرآورده های خام دامی با وجود دست و پنجه نرم کردن با انواع مشکلات در چرخه تولید و اشتغال زایی نقش بسزایی  را در زندگی مردم ایفا می کنند.

 

یکی مشکلاتی که این قشر مولد  این روزها با آن مواجه هستند بحث فروش شیر بوده که صدای دامداران شهرستان کهگیلویه را در نبود کارخانه شیر درآورده است.

   

 دامداران کهگیلویه ای  از همان ابتدای شروع فعالیت خود با این امید که شیر تولیدی خود را به کارخانه های تولیدکننده فرآورده های لبنی بفروشند اقدام به راه اندازی واحدهای پرورش گاو شیری و تولید این ماده مغذی کردند که در وسط راه با مشکلاتی زیادی روبرو شدند.

 

در همین راستا برخی از دامداران کهگیلویه شیر برگشتی خود از شهرستان بهبهان را جلوی فرمانداری تخلیه کردند و اعلام کردند: جلسات متعددی گرفته می شود اما هیچ کدام از مصوبات نشست ها اجرایی نمی شود.

 

دامداران بیان کردند: به فرمانداری، جهادکشاورزی، امور عشایر و ... مراجعه می کنند اما همه اعلام می کنند که نمی توانند  در این خصوص کاری انجام دهند.

در همین خصوص جلسه ای  با حضور دامداران، کشاورزان و نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای ، مدیران استانی و شهرستانی  ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

سرپرست فرماندار کهگیلویه  در این نشست با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده این شهرستان در تولید محصولات دامی و کشاورزی استان گفت: برنامه های خوبی از سوی مسوولان استانی در راستای حمایت از این حوزه باید اجرایی شود.

 

 عبدالعزیز موسوی با قدردانی از تلاش ها و پیگیری های همه جانبه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نیز نماینده مردم این دیار در رفع و تقویت زیرساخت های لازم ،  راه اندازی مجدد کارخانه شیر و احداث کشتارگاه را ضروری دانست و افزود: دامداری سنتی در کهگیلویه دیگر جوابگو نیست.

 

وی با بیان اینکه با راه اندازی این واحدها، دامداری در کهگیلویه دوباره شکوفا خواهد شد. عنوان کرد: بصورت مستمر مشکلات حوزه دامداری از سوی مسوولان استانی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.

 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به اینکه دامپروری نقش اصلی را در امنیت غذایی و اقتصادی  هر جامعه دارد توجه ویژه به آن در اولویت جهاد کشاورزی خواهد بود.

 

 علی معتمدی پور  وجود 9 کارخانه شیر در شهر دهدشت را یک ظرفیت خوب برای حمایت از دامداران دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار تلاش خواهد شد این طرح دوباره فعال شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام‌ و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: می طلبد با توجه به وجود ظرفیت های دامداری کهگیلویه تدابیر لازم از سوی مسئولان استانی برای برطرف شدن مشکلات اندیشیده شود.

 

حجت الاسلام  محمد موحد بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت دامداری در کهگیلویه از سوی متولیان استانی تاکید کرد و افزود: این کارگروه پس از تشکیل طی ۲ هفته باید مشکلات این حوزه را رصد کند و تصمیم لازم برای تامین زیرساختها نهایی شود.

 

 

 

وی بر راه اندازی مجدد کارخانه شیر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه تاکید کرد و تصریح کرد: با تامین منابع مالی این طرح می تواند دوغ و شیر مورد نیاز این استان و حتی استانهای همجوار را تامین کند.

 

موحد با اشاره به سوء استفاده دلالان از بعضی امتیازات حوزه کشاورزی و دامداری، عنوان کرد: باید کسانی که به آنان خدمت ارائه می‌شود به معنای واقعی دامدار یا کشاورز باشند.

 

تمام این سخنان در حالی در جلسه ۴ ماه پیش مسئولان استانی و شهرستانی انجام شده که بارقه ای از امید در دل دامداران این شهرستان جوانه زد اما بعد از این نشست هیچ خبری از فرصت ۲ هفته ای نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص رصد  مشکلات و اخذ تصمیم برای تامین زیرساخت های صورت نگرفته است.

 

امید است  مسئولان استانی و شهرستانی طبق قول ها و وعده های داده شده از مشکلات کارخانه دهشیر دهدشت مانع زدایی کرده و این کارخانه را مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردانند  تا چرخ زندگی دامدارانی که از این راه می چرخد و امرار و معاش می کنند رونق گیرد و مشکلات آنها مرتفع گردد.

 

 

برای مشاهده کلیک کنید

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک