آخرین اخبار

4. مرداد 1401 - 14:33   |   کد مطلب: 10778
با اجرای طرح ملی توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها انجام می شود به گونه ای که همه دهک های درآمدی جامعه در این طرح از یارانه دارو بهره‌مند خواهند شد.

حذف ارزترجیحی دارو و انتقال آن به بیمه ها سرانجام با کلید خوردن طرح دارویار از ۲۳ تیرماه جاری آغاز شد.

 

طرح دارو با هدف حمایت از مردم و هدایت یارانه ها صورت پذیرفته است اگر چه در این طرح  قیمت دارو افزایش یافته  اما با ساز و کار حمایتی به همت اداره بیمه این افزایش قیمت پوشش داده شده و یارانه دارو در جیب بیمار خواهد ماند.

 

 با اجرای طرح ملی توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد  آنها انجام می شود به گونه ای که همه دهک های درآمدی جامعه در این طرح از یارانه  دارو بهره‌مند می شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ما گفت: هر فردی در استان که فاقد هرگونه بیمه بوده با مراجعه به ۳۲ دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت از این طرح بهره‌مند شوند.

 

کیان دهراب‌پور افزد:  افرادی که بیمه  می‌شوند حداقل به مدت سه ماه بیمه درمانی رایگان خواهند شد و بعد از آن  طبق دهک بندی های صورت گرفته دهک های اول تا سوم به صورت رایگان بیمه آنها ادامه پیدا خواهد کرد.

 

---
 

در این طرح چنانچه داروی گران شود اختلاف قیمت آن را سازمان بیمه‌گر پرداخت خواهد کرد و بیمار هزینه اضافی متحمل نمی شود.

 

 هدف از اجرای طرح دارویار افزایش تعداد دارو‌های تحت پوشش بیمه و کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی بیماران است. و از مزایای اجرای این طرح  ان است که داروهای سرطانی و شیمی درمانی در  دارویار جزو تعهدات بیمه قرار خواهند گرفت.

 

با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم، پوشش بیمه‌ای دارو‌ها افزایش یافته، اقلام بیشتری از دارو‌ها زیر چتر بیمه‌ها قرار می‌گیرد و در عین حال قیمت دارو به سمت واقعی شدن می‌رود، با این شرط که پرداختی از جیب بیمار نه تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه در برخی اقلام کاهش قیمت نیز خواهد داشت.

 

با اجرای طرح دارویار کمبودهای داروی کشور به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند و الگوی مصرف دارو  اصلاح و تقاضای القایی دارو نیز کمتر خواهد شد.

 

---

برخی از بیماران مزمن به علت استفاده مستمر دارو از نسخه قبلی  از داروخانه دارو دریافت می کردند با این شرایط  چون به نرخ آزاد محاسبه و به بیمار اجحاف می‌شود، اما در مصوبه جدید این افراد نیز می توانند از مزایای دارویار استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک